Sözcü Plus Giriş
GALERİ Halsizlikle başa çıkmanın yolları 23 Ağustos 2019 06:11
1 Özellikle genç yaştaki insanlarda sık sık görülen halsizlik dikkate alınmayan bir hastalıktır. Ancak uzmanlar halsizliğe ciddi hastalıkların neden olabileceğini söyledi. Peki halsizlik neden olur ve belirtileri nelerdir? Halsizliğe iyi gelen besinler nelerdir? Sizler için günümüzde yaygın olan hastalıkların başında gelen halsizlik hakkında merak edilenleri sizler için araştırdık. Uzmanlardan halsizliği önlemenin yollarına dair her şeyi haberin detayında bulabilirsiniz.
2 Hava kirliliği, düzensiz beslenme, vitaminsizlik, uzun saat aralıklarında çalışma ve ruhsal bunalımlar halsizliğe neden olur. Bu ileri seviyelere ise kronik yorgunluğa dönüşür. Sürekli uyuma isteği 8 saatten fazla uyumasına rağmen uykusuzluk çekme gibi durumlarla görülen halsizlik farklı etkenlerle oluşur. Sinir sisteminindeki çöküşün neden olduğu halsizlik basit bir sağlık sorunu gibi gelse de aslında doğru tedavi edilmediğinde ciddi sorunlara zemin hazırlar.
3 Bazı bilim adamların vücudun enerjisinin düşmesinin de halsizliği getirdiğini vurguluyor. Yaşam kalitesini olumsuz etkileyen halsizlik beraberinde yaşam isteğinin azalmasını getirir. Bu tür hastalar asosyal ve iş yapmama durumları yaşar. Uzun süreli aç kalan vücutta da görülen halsizlik için uzmanlar bazı besinlerden uzak durulması gerektiğini belirtiyor.
4 HALSİZLİĞİN NEDENLERİ NELERDİR?

- Az uyku ya da dengesiz uyku
- Bağışıklık sisteminde vitaminsizliğe bağlı bozulma
- Düzensiz beslenme
- Hormonlarda bozukluk
- Stres oranını artıracak iş ortamı
- Güne kahvaltı yapmadan başlama ve ağır yağlı besinler tüketme
- Az su içme
- Kafein içeren içecekleri fazla tüketme
5 HALSİZLİĞİN BELİRTİLERİ NELERDİR?

- Cildin sarı renkte olması
- Sürekli baş ve göz ağrısı çekme
- Uyku sonrasında bile kas ve kemik ağrısı
- İdrarda koku ve renkte koyuluk
- Şeker hastası olma
- İştahın aratması
- Cilt ve dilde kuruluk
- Böbrek ağrısı ve böbrek taşı oluşması gibi durumlar halsizliğin belirtilerindendir.
6 HALSİZLİĞE İYİ GELEN BESİNLER NELERDİR?

KURUYEMİŞ: Çiğ badem, ceviz ve çiğ fındık gibi besinler magnezyum bakımından oldukça zengindir. Magnezyum özellikle sinir hücrelerinin çalışmasını destekler. Bağışıklık sistemindeki hücreleri yenileyerek vücudun enerji oranını artırır. Akşam yemeği sonrasında birer saat aralıklarla bir avuç tüketilmesi uzmanlar tarafından kabul edilen miktardır.
7 SU: Günlük ortalama 2,5 litre su tüketilmelidir. Ayrıca sıvı oranı yüksek, domates salatalık ve karpuz tüketimininde artırmak gerekir.
8 KOMPOSTOLAR: Kayısı, vişne ve erik gibi meyvelerin kompostolarını tüketerek hem halsizlik giderilir hem vücudun ek sıvı oranı karşılanır. Ayrıca bu besinlerin zengin posası sayesinde sindirimi kolaylaştırdığından kabızlık gibi sağlık problemlerinin yaşanmasını da engeller.
9 SÜT VE SÜT ÜRÜNLER: Süt ve sütten yapılan diğer besinleri tüketilerek vücudun ihtiyacı olan kalsiyum ve antioksidanları karşılayarak gün içerisinde daha dinç olmasını sağlarsınız. Lif zengini olan süt ürünlerinden özellikle yoğurt hem sinir hem de sindirim sistemlerini yeniliyor.