Araştırmacılar, arkadaşların ve ailelerin gönderileriyle ilgilenmenin ünlüler ve influencerlar tarafından yayınlanan içeriklerle ilgilenmekten iki kat daha "zarar verici" olduğunu buldu. Çalışma, Doğu Anglia'daki Anglia Ruskin Üniversitesi ve Avusturya'daki Karl Landsteiner Sağlık Bilimleri Üniversitesi'nden akademisyenler tarafından yürütüldü ve Body Image dergisinde yayınlandı.

GİYİLEBİLİR CİHAZLA İNCELENDİ

Daily Mail'de yer alan habere göre araştırmacılar, "ünlü bir kişinin arzu edilen bir vücut imajının daha az elde edilebilir olarak algılanması mümkündür, bu yüzden bir arkadaş veya aile üyesinde gördüğümüzden daha az endişeleniriz" derken çalışmada sosyal medyanın gerçek zamanlı etkisini kaydetmek için katılımcılara bileğe takılan giyilebilir bir cihaz verildi. Avusturya ve Almanya'dan, iki haftalık bir süre boyunca her gün geri bildirim sağlayan ve  ortalama yaşı 23 olan 50 yetişkin katılımcı incelendi. Bu iki hafta boyunca sosyal medya içerikleriyle her etkileşime girdiklerinde memnuniyet düzeylerini bildirdiler.

HER GÜN 73 DAKİKA AKTİFLER

Katılımcılar, sosyal medyayı "aktif olarak" (örneğin Facebook gönderileri oluşturmak, tweet atmak ve WhatsApp mesajları göndermek) ve sosyal medyayı "pasif" bir şekilde (örn. Facebook gönderilerini okumak ve Snapchat resimlerini görüntülemek) kullanarak harcadıklarını bildirdiler. Ortalama olarak, katılımcılar günde 73 dakika "aktif", 90 dakika "pasif" olarak sosyal medyayı kullandılar. Katılımcılardan, arkadaşlarından veya aile akranlarından gelen içeriği görmek için bir kez ve ünlü veya influencer gibi şahsen tanımadıkları biri için iki kez cihazdaki bir düğmeye basmaları istendi. Sonuçlara göre, katılımcıların tanıdığı kişilerin içerikleriyle ilgilenmesinin, influencer'lar veya ünlüler gibi yabancılar tarafından yayınlanan içeriklere bakmaktan iki kat daha fazla zarar verici olduğu ortaya çıktı. Araştırmacılar, sonuçlarının, sosyal medya kullanımının "olumsuz beden imajı sonuçları" ile güçlü bir şekilde ilişkili olduğunu gösteren kanıtları desteklediğini söylüyor.   [old_news_related_template title="Çarpıcı araştırma: Instagram'daki annelerin yüzde 95'i bunu yapıyor" desc="Araştırmacılar, Instagram gibi sosyal medya platformlarının, yeni annelere, vücutlarının nasıl görünmesi gerektiğine dair fikirler aşılayarak onların ruh sağlığına zarar verme riskini taşıdığını söyledi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/10/06/iecrop/shutterstock_603571556-1_16_9_1665052662.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/teknoloji/carpici-arastirma-instagramdaki-annelerin-yuzde-95i-bunu-yapiyor-7402985/"] [old_news_related_template title="Instagram'dan yeni özellik: Çıplak fotoğraflar için koruma sağlamaya çalışıyor" desc="Uygulamaların yeni özelliklerini sızdırarak ünlenen, bağımsız geliştirici Alessandro Paluzzi, Instagram'ın 'çıplaklık koruması' ismini verdiği özelliği üzerinde çalıştığını duyurdu." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/09/22/iecrop/depophotos_17374762_16_9_1663849430.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/teknoloji/instagramdan-yeni-ozellik-ciplak-fotograflar-icin-koruma-saglamaya-calisiyor-7378135/"] [old_news_related_template title="'Influencer hayvanlar'ın kazandıkları ücretler dudak uçuklatıyor" desc="Birçok sosyal medya yıldızının günümüzde sosyal medya paylaşımları sebebiyle yüksek ücretler kazanabildiği herkesin malumu... Peki, modeller ve sporcular dışında evcil hayvanların da TikTok ve Instagram gönderilerinden binlerce lira kazandığını biliyor muydunuz?" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/06/06/iecrop/that-little-puff-instagram2_16_9_1654524405.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/yasam-haberleri/influencer-hayvanlarin-kazandiklari-ucretler-dudak-ucuklatiyor/"]