American Society for Aesthetic Plastic Surgery, Instagram’da kendisini plastik cerrah olarak tanıtanlara karşı vatandaşlarını uyarıyor. Türk Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Derneği üyesi olan Op. Dr. Serdar Bora Bayraktaroğlu yaşanan kötü olayların artması nedeniyle bu konuya özellikle dikkat edilmesi gerektiğini ifade ediyor. Dikkat! sosyal medyada #plastikcerrah etiketi ile arama yapıyorsanız yanlış yoldasınız. Çünkü muhtemelen iyi bir Plastik Cerrah yerine kuaför, dişçi, saç tasarımcılarına denk gelip #plasitkcerrahifelaketi etiketine konu olacak bir durumla karşı karşıya kalabilirsiniz. Amerikan Plastik Cerrahi Derneği Instagram’da en popüler plastik cerrahi arama etiketlerini büyük oranda işinin ehli olmayan kişilerin kullandığını saptadı. hashtag DİŞÇİ YA DA GÜZELLİK UZMANI ÇIKABİLİR Ayrıca plastik cerrahi etiketleri kullanan hekimlerin de yaklaşık %25’inin jinekolog, dermatolog, genel cerrah, kalp cerrahı, aile hekimi ve kulak burun boğaz uzmanı doktoru olduğu ortaya çıktı. Bu hekimler plastik cerrahi uzmanı olmamasına rağmen kendilerini Kozmetik Cerrah olarak ifade ediyorlar. Ancak daha da kötüsü bu etiketleri kullananların %5’i doktor bile olmayıp kuaför, dişçi ya da güzellik uzmanlarından oluşuyor. Türk Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Derneği üyesi olan ve kendisi de Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrah Dr. Serdar Bora Bayraktaroğlu bu konuya özellikle dikkat edilmesi gerektiğini ifade ediyor. Op. Dr. Bayraktaroğlu ehil olmayan kişilerden alınan tıbbi yardımların sonuç itibarıyla felaketle sonuçlanacağını söyleyerek: “Instagram nerdeyse akıllı telefonu olan herkesin kullandığı bir uygulama. Değişen alışkanlıklar yüzünden insanlar Instagram’dan ihtiyaç duydukları pek çok hizmete ulaşabiliyorlar. Bu aramalar arasında Plastik Cerrah’lar da var. İhtiyaç duydukları çözüm için ‘iyi cerrah’ etiketi ile sonuçlara ulaşıyorlar. Ancak bu sonuçların güvenilir olup olmadığı şüpheli. İsteyen herkesin kullanabileceği bu etiketleri denetleyen bir merci yok.” diyor. Op. Dr. Serdar Bora Bayraktaroğlu, zaman zaman basına yansıyan kötü ve üzücü örneklere dikkat çekerek: “Özellikle Kozmetik Cerrahi adı altında yapılan uygulamalar cerrahi uygulamalardır. Bu nedenle sadece Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi eğitimi almış hekimler tarafından yapılmalıdır. Başka hekimlerin hatta hekim olmayan kişilerin bu işlemlere kalkışması doğru değil.” ABD 2 MİLYON GÖNDERİYİ TAKİBE ALDI Konu o kadar sıkıntılı sonuçlara neden oldu ki Amerikan Estetik ve Plastik Cerrahi Derneği olan American Society for Aesthetic Plastic Surgery bu konuyu mercek altına aldı. Instagram’ın çok etkili olması ve görsellikle illüzyon yaratmasının tehlikeli sonuçlar doğurması üzerine yetkililer alarma geçtiler. Dernek, yaklaşık 2 milyon Instagram gönderisini izleme altına aldı. Gündeme düşen #plastikcerrahi, #yüzgerme, #kozmetikcerrahi, #memedikleştirme, #burunestetiği, #rinoplasti, #brazilyapopusu etiketleri incelendi. Sonuçlar ilginç; araştırmacılar gerçek Plastik Cerrahların kendi tanıtımlarından ziyade aldıkları eğitimlerle ilgili olarak bilgi paylaşımı yaptıklarını gösterdi. Ehil olmayan kişilerin gönderileri ise daha çok kozmetik cerrahi uygulamalarına yönlendirmek olduğu ortaya çıktı. Op. Dr. Serdar Bora Bayraktaroğlu, cerrahi müdahalelerin çok önemli olduğunu belirterek: “Lütfen cerrahi olsun olmasın her uygulamayı ciddiye alalım. Sosyal medyada araştırma yaparken dikkatle olmakta fayda var. Sonu ölümle sonuçlanan vakalar yaşanabilir. Bu yüzden ameliyat olmayı düşündüğünüz hekimin uzman cerrah olup olmadığını kontrol edin. Ayrıca hekimin olmayı düşündüğünüz ameliyat konusunda yeterli tecrübe sahibi olması da diğer kontrol etmeniz gereken bir nokta.” diyerek herkesi dikkatli olmaya çağırıyor.