İsviçre’yi krizden çıkaran marka
1980’lerin başında İsviçre'nin saat ihracatı yarıya düştü. O dönemde, İsviçre saat endüstrisinin kurtarıcısı olarak bilinen Nicolas Hayek dahiyane bir fikir ortaya atıp ‘Second Watch’ kavramını ortaya attı. Ardından 1983’te Swatch kuruldu ve saat endüstrisi iyileşmeye başladı. Hikayenin üzerinden tam 35 yıl geçti. Biz de markanın kreatif direktörü Carlo Giordanetti ile bir araya geldik ve markanın yeni yaşını kutladık...
- Markanızın çok ilginç ve efsane olmuş bir hikayesi var. Bunu sizden öğrenebilir miyiz?
Swatch, İsviçre saatçiliğinin quartz teknolojisi ve Asya pazarının yükselişiyle girdiği krizden çıkmasını sağlayan marka oldu. Bir moda aksesuarı olarak konumlandırdığı, quartz mekanizmaya sahip ve son derece erişilebilir fiyatlı bu plastik saatler saat endüstrisinde bir devrim yarattı. ‘İkinci saat’ (Second Watch) anlamına gelen Swatch, markanın moda dünyasıyla bağlarını vurgulayan sloganlarla saat sektöründe açtığı yeni yoldaki lider konumunu pekiştirdi.
- Swatch’un kurulduğu günden bu yana geldiği noktayı nasıl görüyorsunuz?
Markanın ruhu hâlâ aynı ama tabii ki stiller evrim geçirdi ve dolayısıyla tasarım dili de değişti. Swatch her zaman trendlerle senkronize bir şekilde ilerliyor.