Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
‘Kadınlar artık sorunlarının çözümünde rol almak istiyor’
‘Kadınlar artık sorunlarının çözümünde rol almak istiyor’
Avon Türkiye Direktörü Hande Orhan, SÖZCÜ’ye konuştu
Yaşam 8 Kasım 2017 - 09:52

Röportaj: Özlem Gürses

21 yıldır yürüttükleri meme kanseri projesiyle 10 milyon kadına temas ettiklerini belirten Orhan “Kadınlar kendi meselelerini açıkça konuşmak istiyor, biz de onlara bu fırsatı sunuyoruz” dedi… Kozmetik markası Avon tüm dünyada belki de kadınlara en çok dokunan markalardan biri… Kurulduğu günden bu yana meme kanseri farkındalığı için çalışan Avon, dünyanın 26 ülkesinde yürüyüşler düzenliyor, büyük fonlar yaratıyor. Avon Türkiye'nin davetiyle Güney Afrika'nın başkenti Johannesburg'da o yürüyüşlerden birine bizzat katıldım. 35 bin kişinin katıldığı iThemba Umut Yürüyüşü'nde Güney Afrika'da meme kanseriyle mücadele eden kadınlarla bir aradaydım. 8 kilometre boyunca hem bu muhteşem kadınların “umuduna” tanık oldum hem de Avon Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika İletişim Direktörü Hande Orhan'la konuştum…

Avon Türkiye'nin rakamlarıyla başlayalım. Merkezde kaç çalışan ve yönetici, Türkiye ağında kaç satışçı kadın var?

Tüm çalışanlarımızın yüzde 81'ini kadınlar oluşturuyor. Müdür ve üzeri pozisyonlarda da kadınların oranı yüzde 76 gibi çok yüksek bir seviyede. Sayılarını yüz binlerle ifade edebileceğimiz Avon temsilcilerinin ise yüzde 91'ini kadınlar oluşturuyor.

Kadın tüketici profiliniz nedir?

Yüzde 51'i 15-34 yaş grubuna dağılmış durumda, bunların yüzde 24'ü 15-24 yaş arasında. Çalışanların oranı yüzde 30, ki bu Türkiye ortalamasının üzerinde…

Kadın meselesi dünyada bambaşka bir boyut kazanıyor. Avon bu yeni dişil çağla ilgili ne yapıyor?

En büyük farkımız, her türlü eşitsizliğe rağmen kendi ayakları üzerinde duran, ailesine, çevresine, arkadaşlarına da güzellik dağıtan; bunu yaparken de kendi parasını kazanan kadınlar yaratmak için çalışmamız. Dünya çapında 6 milyon temsilciyle kurduğumuz bu kız kardeşlik bağıyla fark yarattığımıza inanıyoruz. Kadınların hayatını tehdit eden en büyük iki sorunla mücadele ediyoruz. İlki dünyada 25, Türkiye' de 21 yıldır kesintisiz olarak yürüttüğümüz meme kanseriyle mücadele, diğeri de aile içi şiddetle mücadele projesi. Kadınlar artık kendi sorunlarının çözümünde bizzat rol almak, kendi meselelerini açıkça konuşmak istiyor, biz de fırsat sunuyoruz.

Meme kanseri Avon'un iletişimde en güçlü olduğu sosyal sorumluluk alanı. Ne yaptı ve yapıyor Avon bu konuda?

Bugüne kadar 8 milyon lira fon topladık; 15 binin üzerinde kadına ücretsiz mamografi taraması; şüpheli görülen bin 200 kişiye ek teşhis olanağı sağladık ve 8 hastaneye mamografi cihazı bağışladık. Farkındalık amaçlı etkinlikler, defileler, yürüyüşler, sergiler, söyleşiler ve sosyal medya kampanyalarıyla 10 milyon kadına hastalık hakkında bilgi verdik. 2014 yılında Türk Kanser Derneği'yle bir iş birliği hayata geçirdik. 2015 yılında Samsun, Kocaeli, Malatya, Van ve Kayseri'de meme kanseri taramaları başlattık. 12 ilde kadınların ücretsiz ulaşabileceği bir çağrı merkeziyle tarama taleplerini topluyoruz. 4 bin kadın tarama çalışmalarından yararlandı.

HEDEFİMİZ MEME KANSERİNE KARŞI FARKINDALIK YARATMAK

Geçen yıl meme kanseriyle mücadele projesinin 20'nci yılını kutladınız…

Bu vesileyle “Biz meme kanserini kafaya taktık” sloganıyla ve pembe peruklar ile saç çıtçıtlarından oluşan sembolümüzle projenin enerjisini yenileyecek, bahsettiğiniz dişil çağla daha uyumlu görünmesini sağlayacak bir adım attık. Burada hedefimiz hayatta pek çok şeyi kafaya takan kadınları, kendilerini yakından ilgilendiren bu ciddi soruna odaklanmaya davet etmekti. Hem sosyal medya, hem de saha etkinlikleriyle desteklediğimiz bu proje kapsamında sosyal medyada #kafayataktik etiketiyle 80 binin üzerinde paylaşım gerçekleştirildi. Bu paylaşımlarla 229 milyon etkileşim sağlandı. Biz de bu paylaşımlar karşılığında Türk Kanser Derneği'ne 50 bin TL'lik ek bağış yaptık. Temsilcilerimiz bulundukları şehirlerin meydanlarına pembe perukları ve saç aksesuarlarıyla çıkarak 85 bin kadına temas etti. Bu yıl da Türk Kanser Derneği iş birliğimiz ve dernek aracılığıyla Avon temsilcilerine yönelik meme taraması programımız devam ediyor. Satılan tüm iyilik ürünlerinin kârını derneğe bağışlamayı sürdürüyoruz ve halihazırda derneğin en büyük bağışçısı durumundayız.

avon-ic
GENÇLERDEN MESAJ VAR

Avon'un yürüyüşüne gençler ve çocuklar da katıldı. ‘Kanserle savaşın' mesajı verdi.

 

Son güncelleme: 09:54 - 08.11.2017