Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Kansere karşı beslenmede 5 püf noktası
Kansere karşı beslenmede 5 püf noktası
Doğru beslenmenin bağışıklık sistemini güçlendirdiğini bunun da kanserle savaşta çok önemli olduğunu belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Çisem Gündüz, mutfağınızda almanız gereken 5 önlemi sıraladı.
Yaşam 23 Şubat 2018 - 15:02

Başta çevresel etkenler olmak üzere, yaşam tarzımız ve genetiğimiz kanserin ortaya çıkmasındaki nedenler arasında gösteriliyor. Bu etkenler her tür kanser için farklılaşan risk faktörleriyle birleşince hücrelerin DNA yapısı bozularak kanser ortaya çıkıyor. Her ne kadar kanser tedavisinde günümüzde çok ciddi adımlar atılmış olsa da, asıl önemli nokta farkındalığı artırmak ve önce korunmak…

Güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak ise en önemli koruyucuların başında geliyor. Doğru seçeceğimiz besinlerle güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmanın mümkün olduğunu söyleyen Acıbadem Adana Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Çisem Gündüz, “Antioksidan ve antikanserojen özellikteki ürünleri seçerek beslenmek kansere karşı atılacak en önemli adımların başında geliyor” diyor. Hem kendimiz hem de sağlıklı gelecek nesiller için mutfağımızda her zaman dikkat etmemiz gereken önerileri ise şöyle sıralıyor.

BALIK YEMELİ AMA NASIL PİŞİRMELİ?

balik-kapak

A, D, K ve B grubu vitaminleri ile iyot, selenyum, fosfor, magnezyum ve çinko minerallerinden zengin olan balık bu özelliği sayesinde bağışıklık sistemimizin güçlenmesine yardımcı oluyor. Aynı zamanda Omega-3 yağ asitlerinden de zengin olan balık bu özelliği ile kansere karşı koruyucu bir etki yaratıyor. Ülkemizin üç tarafı denizlere çevrili olmasına karşın ne yazık ki balığa hak ettiği değeri veremiyoruz. Aslında haftanın en az iki günü balık tüketmenin hem genel sağlığımız, hem de kansere karşı korunmada çok ciddi yarar sağladığı biliniyor. Ancak bu noktada pişirme yöntemine dikkat etmeniz gerekiyor. Balık, kızartma yöntemi ile pişirildiği zaman yüksek sıcaklıktaki yağın içerisindeki sağlığa zararlı toksik maddeler nedeniyle önerilmiyor. Bunun yerine, ızgara veya buğulama yöntemini tercih etmeye özen gösterin.

ÜZÜMÜ ÇEKİRDEKLERİYLE TÜKETİN

uzum

Üzüm çeşitlilik açısından en fazla türü olan meyvelerin başında geliyor. Ülkemizin her bölgesinde farklı çeşitlerde bulma imkânı olan üzümün kırmızı ve siyah olanları kansere karşı koruyucu besinler listesinde ilk sıralarda yer alıyor. Kırmızı üzümün özellikle kabuğunda ve çekirdeğinde bulunan “resveratrol” isimle madde, sağlık açısından zararlı serbest radikallere karşı vücudu kanser oluşumundan koruyor. Bunun yanında kırmızı üzüm, B vitaminleri ile demir, potasyum ve magnezyum mineralinden zengin içeriği sayesinde değerine değer katıyor. Ancak yüksek şeker içeriğinden dolayı üzüm tüketirken porsiyonlara dikkat edin.

BAĞIRSAK DOSTU KEFİR

880kefir

Başta yoğurt ve kefir olmak üzere probiyotik besinlerin güçlü bir bağışıklık sisteminin olmazsa olmazları arasında yer aldığına dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Çisem Gündüz, şu bilgileri veriyor: “Bu ürünler bağırsaklarımızdaki yararlı bakterilerin sayısını arttırarak sağlıklı bir mikroflora oluşumuna katkıda bulunuyor. Bu sayede sindirim sisteminde görülebilecek kanser gibi birçok hastalığa karşı önlem almış oluyoruz. Aynı zamanda kilo kontrolünü sağlamaya da yardımcı olan bu ürünler, içeriğindeki selenyum sayesinde antioksidan özellik gösteriyor. Bu sayede kanserden korunmaya da yardımcı oluyor. Günlük tüketilmesi gereken süt ve süt ürünleri miktarı kişiden kişiye değişiklik gösterebilyor. Ancak 3-4 porsiyon ile genelleme yapabilir. Yemeklerin yanında mutlaka yoğurt, ayran, cacık, ara öğünlerde ise süt ve kefir tüketilebilir” diyor.

HAFTADA 2 KEZ KURUBAKLAGİL

kurubaklagil

Özellikle kış soflarında daha fazla yer bulan kurubaklagilleri haftada 2 kez mutlaka tüketmeye çalışın. Zengin içeriğinin yanı sıra yüksek posa içeriği sayesinde sindirim kanalının düzenli çalışmasını da sağlıyor. Baklagillerin hemen her çeşidinde bulunan kemik gelişimi ve sağlığı için gerekli olan kalsiyum, sinir sisteminin düzenli çalışmasını sağlayan B vitaminleri, kan yapıcı demir, potasyum, magnezyum ve E vitaminleri vücudumuzun korunmasına katkı sağlıyor. Aynı zamanda iyi bir protein kaynağı olması ve kan şekerini dengeleyici özelliğinden de yararlanmak için kurubaklagilleri sadece yemek olarak değil, yemeklerin yanındaki salatalara haşlanmış formlarını da ekleyebilirsiniz.

ERKEKLER İÇİN 3, KADINLAR İÇİN 2 PORSİYON MEYVE

meyve

Meyveleri kabuğu ile birlikte tüketmek posa içeriğini artırıyor ve bu sayede sindirim kanalı daha düzenli çalışıyor. Vitamin ve minerallerden zengin meyvelerin bağışıklık sisteminin güçlü kalmasına yardımcı olduğunu hatırlatan Beslenme ve Diyet Uzmanı Çisem Gündüz, “Erkekler için günlük 3 porsiyon, kadınlar içinse günlük 2 porsiyon meyve tüketimi uygun olacaktır. Bunun yanında mevsimde olan sebzelerden mutlaka öğle ve akşam öğünlerinde yer vermek önem taşıyor” diyor.