Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Mutlu bir gelin olmanın 10 adımı
Mutlu bir gelin olmanın 10 adımı
Gelin olmak, aynı anda pek çok işle uğraşmayı gerektirdiğinden bazen stresli bir durum olabiliyor. Bir yandan düğün organizasyonunu planlamak ve ev döşemek diğer yandan gelinlik içinde mükemmel gözükmek için form tutmaya çalışmak çok da kolay değil. Bu zorlu yolculukta size destek olacak mini bir rehber hazırladık…
Yaşam 25 Mart 2018 - 01:20
alerjen

– Düğün günü öncesinde karnabahar, turp, kuru bakliyat, süt gibi gaz yapan besinlerden uzak durun. Yumurta, çilek, domates gibi alerjiniz olduğu besinler varsa bunları da tüketmeyin.

tatli-krizi

– Katkı maddesi içeren hazır çorbalardan, fast food yiyeceklerden, soğan halkası, patates kızartması gibi yağ içeriği yüksek besinlerden uzak durun.

katki-maddesi

– Düğün hazırlıklarını yaparken yaşayacağınız stres, tatlı yeme isteğinizi artırabilir. Tatlı kriziniz geldiğinde yüzde 70 kakaolu bitter çikolata yiyerek tatlı krizlerinizi bastırabilirsiniz.

renkli-meyve-sebze

– Her sabah, bir haşlanmış yumurta, iki dilim peynir ve iki dilim esmer ekmekten oluşan protein ağırlıklı ve glisemik indeksi düşük bir kahvaltı yapmak, gelinin günün geri kalan kısmını rahat geçirmesini sağlar. Eğer bu stresli dönemde kabızlık ve şişkinlik gibi sorunlar yaşıyorsanız, o zaman size önerimiz kahvaltınızı bir kase laktozsuz süte dört kaşık sade yulaf ve iki adet kuru kayısı ekleyerek yapmanız.

buyuk2

– Bir yandan evinizi döşerken diğer yandan gelinlik provasına koşmak tüm enerjinizi tüketir. Hele bir de bu sırada yemek yemeği unutuyorsanız, sağlığınız tehlike altında demektir çünkü açlıktan kan şekeriniz düşer ve kendinizi sinirli, halsiz hissedebilirsiniz. O nedenle çantanızda sağlıklı ara öğünler bulundurmayı ihmal etmeyin.

gune-erken-basla

– Günde elma, çilek, nar gibi bir kırmızı; kivi, ıspanak, brokoli gibi bir yeşil; portakal, balkabağı, havuç gibi bir turuncu meyve ve sebze tüketmek, düğün gününe kadar enerjinizi yüksek tutmanızı sağlar.

kostururken-ac-kalma

– Vücut direncinizi artırmak için her gün omega 3 tüketmenizde fayda var. Bu şekilde aynı zamanda cildinizi de koruma altına alıp formunuzu korursunuz. Bunun için haftada iki gün somon balığı tüketip salatanıza ceviz ve semizotu ekleyin.

vucut-direncine-destek

– Gelini gecenin yıldızı yapacak makyaj uygulaması için pürüzsüz bir cilt şart. Bu nedenle dünyaevine gireceğiniz güne kadar ne kadar çok su içer, her gün 1 tatlı kaşığı keten tohumu tüketir ve haftada iki gün bir avuç E vitamini içeren badem ve ceviz tüketirseniz cildiniz o kadar nemli ve bakımlı olur.

– Haftada en az üç kere açık havada yürüyüş yapmak, hem mutluluk hormonu salgılamanızı hem de fit bir bedene sahip olmanızı sağlar. Böylece gelin olma stresini üzerinizden atar, hem de sağlığınızı korumuş olursunuz.

– Güne erken başlayın. Düğün günü dinlenmiş ve ödemden arınmış olmak için uyku düzeninizi dengeli bir şekilde sürdürün.