Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Nezle ve gribe karşı beslenme önerileri
Nezle ve gribe karşı beslenme önerileri
Nezle ve gripten korunmak için bağışıklık sistemini güçlendirmenin en etkili yolu sağlıklı beslenmeden geçiyor. Özellikle bazı besinler, içerdikleri bileşenler nedeniyle vücut direncini artırıyor…
Yaşam 20 Ocak 2018 - 03:44

İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Osman ERK

Bağışıklığınızı nasıl güçlendirirsiniz?

Grip ve nezleden korunmanızı sağlayacak öneriler şu şekilde sıralanabilir:

1 – Çinkodan zengin istiridye, kuzu eti, susam, brokoli gibi yiyecekler.

2 – Sarı, turuncu, parlak kırmızı, sarı-yeşil sebze, meyve ve baharatlar. Bu besinler bağışıklık sistemini destekleyen bol miktarda C vitamini, beta karoten ve flavinoit içerir.

3 – Yeşil, yeşil-beyaz renklerde brokoli, karnabahar, lahana, alabaş, şalgam, su teresi, roka, hardal yaprakları, turp, sarımsak ve soğan gibi yiyecekler. Bu besin grupları bol miktarda sistein, selenyum ve diğer gerekli vitamin ve mineralleri içerir.

4 – Bol bol temiz su içmek ve lifli besinlerin tüketilmesi vücudu toksinlerden arındırır.

5 – Rafine şeker ve unlu gıdalar, işlenmiş yağlar, asitli içecekler yerine taze sebze, meyve ve kuruyemiş tüketilmelidir.

6 – Mürver yemişi çözeltisi gribal enfeksiyonlarda yaygın olarak kullanılmaktadır.

7 – Sebze ve organik tavuk suyu çorbasının gribal infeksiyon belirtilerini hafiflettiği ve hastalığın daha kısa sürede geçmesini sağladığı kanıtlanmıştır.

susam

8 – Düşük D vitamini düzeyine sahip olanlarda gribal enfeksiyon riski artmıştır. Yıl boyunca yeterli D vitamini düzeyinin devam ettirilmesi son derece
önemlidir.

9 – Alkol ve sigara, bağışıklık sistemini çökerten maddelerdir ve bunlardan kesinlikle uzak durulmalıdır.

10 – Yeterli beslenemeyen ve stresli yaşamı olan kişilerin güvenilir, kalitesi belgeli, multivitamin, probiyotik ve omega 3 preparatları kullanmaları uygun olur.

vitamin-mineral

Vitamin ve mineralleri dengeli tüketin

LÖKOSİT adı verilen kan hücreleri kan ve lenf sisteminde dolaşarak enfeksiyon etkenlerine ve kanserleşen hücrelere karşı savaşırlar. Bağışıklık sisteminin çalışması için A, B, C, D ve E vitaminleri başta olmak üzere kalsiyum, selenyum, çinko gibi minerallere ve  aminoasitlere ihtiyaç vardır. Bu vitamin ve minerallerin her gün belirli miktarlarda ve doğru oranda tüketilmesi bağışıklık sistemi için önemlidir.

hangi-gidalar

Hangi gıdalar tüketilmeli?

Yıl boyunca taze, temiz ve yerel olarak üretilen sebze, meyve, yeşillikler, baklagiller ve kabuklu kuruyemişlerden oluşan beslenme tarzı bağışıklık sistemi için önemlidir. Bu beslenme düzeni, günlük kalorinin yüzde 20'sinin organik hayvansal ürünlerden geldiği besinlerle desteklenmektedir. Sağlıklı beslenmenin yanı sıra toksinlerden uzak durmak, stresten arınmak, spor yapmak, hijyen koşullarına uymak bağışıklık sistemini destekler.