Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Pürüzsüz bir cilt için tüketmeniz gereken 8 besin
Pürüzsüz bir cilt için tüketmeniz gereken 8 besin
Biyolojik yaşlanma sürecini yavaşlatabileceğiniz bu besinlerle pürüzsüz ve daha genç bir cilde sahip olabilirsiniz.
Yaşam 28 Şubat 2017 - 16:15

Geçmişten günümüze kadar insanoğlunun çözüm aradığı en büyük sorunlardan biri de biyolojik yaşlanma. Yapılan çalışmalar sonucunda yaşlanma sürecinin durdurulmasının yerine kişinin fiziksel yaşlanma belirtilerinin azaltılabileceği fark edilmiş.

Bu anlamda cilt bakımı önem kazanırken cilt; vücudu saran, kasları ve organları koruyan en önemli organlarımızdan biri. Sağlıklı bir bedenin ilk göstergesi ise sağlıklı bir cilt.

YEŞİL YAPRAKLAR CİLT İÇİN MUCİZE

Doğru beslenme yöntemleri ile cildin gençliğini ve parlaklığını uzun yıllar koruyabileceğini belirten Diyetisyen Ayşe Tuğba Şengel, pürüzsüz bir cilt için önemli noktaları açıkladı: “Yapılan birçok araştırmada cilt kırışıklıklarının önlenmesi, cildin nem kazanması ve pürüzsüz kalması için A,E,C vitaminleri, selenyum, çinko gibi mineralleri içeren ve antioksidan özelliği olan besinlerin tüketilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Havuç, portakal, limon, çilek, kivi gibi meyveler; ıspanak, maydanoz, ısırgan gibi yeşil yapraklı sebzeler yaşlanmayı geciktirerek ciltte yumuşaklık ve pürüzsüzlük sağlar. Ceviz, badem, fındık gibi omega-3 kaynağı besinler içeriğindeki yağ asidi sayesinde cildin elastikiyetini arttırır ve yaşlanmayı geciktirir.” dedi.

cilt-bakim

PÜRÜZSÜZ BİR CİLT İÇİN 8 BESİN

1.Domates
Domateste bol miktarda bulunan likopen cilde en faydalı besin unsurlarından biridir. Özellikle kuru ciltler için çok fazla etkisi vardır. Kuruluk ve kırışıklığa sebep olan etkenlere karşı koruma sağlar.

2.Brokoli
İçeriğindeki alfa-lipoik asit sayesinde kollajen üretimini destekleyerek cildin elastikliğini arttırır. Cildi sıkılaştırarak kırışıklıkların minimum düzeyde olmasını sağlar.

3.Yumurta
Yumurta kaliteli protein kaynağıdır ve serbest radikallerin zarar verdiği hücrelerin yenilenmesine yardımcı olur. İçeriğindeki biyotin sayesinde cilt kuruluğuna karşı koruyucu etki gösterir.

yumurta

4.Üzüm çekirdeği
İçeriğindeki oligomerik proantosiyanidinler sayesinde cilt için önemli bir antioksidandır. Ciltteki damarları koruma, ciltte genç ve sağlıklı görünüm sağlama özellikleri vardır. Bu nedenle çekirdekli kuru üzüm, siyah üzüm, pekmez gibi besinler cilde faydası olan besinlerdir.

5.Soğan ve sarımsak
Bu iki besin içeriğindeki sülfür sayesinde hücre yenilenmesinde ve cilt sıkılaşmasında etkili olan besinlerdir.

6.Hindistan cevizi yağı
İçeriğindeki E vitamini sayesinde kırışıklıklara karşı cildi korur, cildin yumuşak ve nemli kalmasını sağlar.

hindistan-cevizi

7.Buğday rüşeymi
Çinko minerali sayesinde yeni cilt hücrelerinin üretimini sağlar ve cildi temizler. Egzamayı önlemeye yardımcı antienflamatuar özelliği de vardır.

8.Zeytinyağı
Zengin oleik asit kaynağı olan zeytinyağı cildi hem içten hem de dıştan besleyerek, cildin parlak olmasını sağlayan tek yağ çeşididir.