Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Sıcaklarda sağlıklı beslenmenin püf noktaları
Sıcaklarda sağlıklı beslenmenin püf noktaları
Sıcak havanın gelişiyle, vücuttaki su kaybı ve az yemek gibi beslenme alışkanlıklarındaki değişimler nedeniyle yüksek tansiyondan kalp yetmezliğine kadar pek çok sağlık problemi gelişebiliyor. Bu nedenle daha sağlıklı beslenmeniz gerek...
Yaşam 14 Temmuz 2018 - 05:31

Beslenme Uzmanı Müzeyyen Çelik

Susamayı beklemeyin!

Tadından dolayı su tüketmek size zor geliyorsa, suyun içine bir iki damla meyve suyu veya taze meyve parçaları, nane, limon ekleyebilirsiniz. Soğuk bitki çayları, şekersiz olarak meyvenin kendi tadıyla pişmiş kompostolar, limonata, ayran, kefir ile soda susuzluğu gidermek için en sağlıklı seçimlerdir.

su

Bol bol sebze yiyin

Zayıflama dışında, kanserde, kalp ve damar sağlığında, sindirim sitemi ve karaciğer hastalıklarından korunmada lif alımı önemli. Bunun için bol bol salata, ekmek ve sebze tüketmelisiniz. Çünkü her öğünde salata veya zeytinyağlı sebze tüketimi, ihtiyaç duyulan lif alınımını sağlar ve beraberinde birçok vitamin ile mineralin alınımına da yardımcı olur. Günde 4-5 öğün sebze yemeyi alışkanlık haline getirin.

sebze-ye

Kızartmadan ve yağlı yiyeceklerden uzak durun

Yaz aylarında krema, mayonez, sos gibi yağlı besinleri ve yağda kızartmaları tüketmekten kaçının. Yemeklerde haşlama, ızgara ve fırın gibi sağlıklı pişirme yöntemleri uygulayın. Fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişleri günlük tükettiğiniz yağ miktarını azaltarak yiyebilir, kendinize sağlıklı ara öğünler oluşturarak ana öğünlerdeki kalori alımını azaltabilirsiniz.

renkli-meyve-sebze

Meyve tüketimini abartmayın

Yaz mevsimini taçlandıran karpuz, çilek, erik, kiraz, vişne, kavun, üzüm gibi meyveler susuzluğu giderdikleri için bol miktarda tüketiliyor. Ancak tüketim esnasında porsiyonlara dikkat edilmesi önemli. Örneğin ince 1 dilim karpuz, 10 orta boy erik, 10-12 orta boy çilek, 15 adet üzüm veya 10-12 kiraz 1 porsiyon sağlıklı birer meyve ölçüsü. Günlük sağlıklı diyetlerde ise bu ölçüyü 2-3 porsiyona kadar çıkarmak mümkün. Dolayısıyla, “Nasılsa zararsız” diyerek bir kilo meyve yemeyin. Porsiyonu kontrol ederek hem kan şekerinizdeki dalgalanmaların önüne geçebilir hem de gereksiz şeker ve kalori alımını önlemiş olursunuz.

sut-urunleri

Süt ve süt ürünlerine sofranızda yer açın

Yoğurt, bağırsak düzenleyici olması ve yararlı bakteriler içermesi sebebiyle önemli. İçerdiği potasyum vücuttaki su, asit ve baz dengesi için de gerekiyor. Yoğurdu, cacık veya ayran şeklinde tüketmek ise daha fazla sıvı alımını sağlıyor.

dondurma-1

Dondurmayı tercih edin

Yaz aylarında dondurma yemeği tercih edin. Örneğin her akşam yemekten iki saat sonra bir top dondurma yiyebilirsiniz ama kilo vermek istiyorsanız daha nadir yiyin.