Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Sosyal medya bugünün imaj makinesi
Sosyal medya bugünün imaj makinesi
İnsanlar sanal ortamda en çok takip edilen, en sevilen, en imrenilen kişi olmaya çalışırken yardım aldıkları isimlerin başında sosyal medya uzmanları geliyor. Biz de bir sosyal medya uzmanı olan Elmas Tozlu’ya ulaştık ve yaptığı işin detayları hakkında merak ettiklerimizi sorduk.
Yaşam 3 Şubat 2018 - 02:55

Röportaj: Birgan BİLEKE

Her şeyin ‘en’i olmak

Elmas Tozlu’ya göre sosyal medya oldukça etkili bir ‘imaj makinesi'. Fakat imaj adına her şeyin daima daha fazlasını istemek insanın yapısında var. Ünlüler de her alanda ‘en’ olmak, popülerliklerinin zedelenmemesi, rekabet ortamında geride kalmamak ve daha fazla reklam getirisi elde etmek için sosyal medyada daha fazlasını istiyorlar.

Tutarlılık önemli

Ünlü ünsüz pek çok kişi, takipçi ve beğeni sayısı gibi verileri fazla gösterme gayretinde. Bu sayılar hakkında bilgi verir misiniz?

Bu sayılar arasında genel bir tutarlılık olması gerekidir. Örneğin, bir kullanıcının takipçi sayısına oranla bir paylaşımının beğeni sayısı yüzde 5-10, yorumlar yüzde 3-5 arasında ise normal kabul edilebilir.

Sosyal medyada adlarından söz ettiren isimlerin bu rakamlarla oynaması onlara ne tür getiriler sağlıyor?

Önce ego tatmini, sonra da ciddi bir maddi kazanç alanı oluşturması. Maddi kazanç diyorum çünkü markalar sosyal medyada Influencer Marketing (Etkileyici Pazarlama) ile hedef kitlelerine daha kolay ulaşabiliyorlar.

sahte2

Sosyal medyada adınızdan söz ettirmek için…

– Hesabınızı daima açık tutun,

– Sürekli aynı tip ve çok sık paylaşım yapmayın,

– Yorumlara cevap verin,

– Hashtag kullanın,

– Bionuzu güncel tutun,

– Video yayınlayın

– Muhakkak profil resmi ekleyin,

– Diğer kullanıcıları ve yönelmek istediğiniz alandaki insanları takip edin.

Sosyal hesaplara abartılı müdahale ipuçları

– Takipçi, beğeni ve yorum sayısının bir anda yükselmesi

– Takipçilerin, beğeni ve yorum yapanlarla aynı kişiler olmaması,

– Takipçi, beğeni ya da yorum yapan profillerin isim ve içeriklerinin gerçeklik hissi uyandırmıyor olması gibi basit veriler yeterli olur.