Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Spordan önce ve sonra nasıl beslenmeli?
Spordan önce ve sonra nasıl beslenmeli?
Yemek ile egzersiz arasındaki etkileşimi anlarsanız, gösterdiğiniz çabanın karşılığını daha hızlı alırsınız. Egzersizin sıklığı, süresi ve yoğunluğu yediklerinizin doğru miktar ve içeriğiyle birleşince hedefinize daha kolay ulaşırsınız.
Yaşam 22 Nisan 2017 - 01:11

Yemek ile egzersiz arasındaki etkileşimi anlarsanız, gösterdiğiniz çabanın karşılığını daha hızlı alırsınız. Egzersizin sıklığı, süresi ve yoğunluğu yediklerinizin doğru miktar ve içeriğiyle birleşince hedefinize daha kolay ulaşırsınız.

Egzersiz öncesi öğünün en önemli noktası sindirimi güç olmayan besinlerin tüketimidir. Çünkü egzersiz süresince vücudun daha çok yağ yakabilmesi için başka bir tarafta yediğiniz besinlerin sindirimiyle uğraşmaması gerekir.

6

Önce sindirimi kolay besinler tüketin

– Fıstık ezmeli meyve dilimleri: Dilimlenmiş elma, muz, armut gibi meyvelerin doğal fıstık ya da fındık ezmesiyle olan buluşması sizin egzersize gitme nedeniniz olabilir. Bu tatlı kaçamak sizin diğer yüksek kalorili ve insülin patlaması yaşatan diğer seçeneklerden uzak kalmanıza da yardımcıdır.

4

– Az kuruyemiş, kuru meyve karışımı ve kefir: Egzersiz öncesi besin tüketiminin aşırıya kaçmaması önemli. Yağların sindirimi karbonhidratlara göre daha uzun sürdüğü için enerjinin bir kısmı sindirime kayar ve bu egzersiz sürenizin kısalmasına neden olabilir.

– Yoğurt, meyve ve kısmi faydalı yağ asitleri: Küp küp doğradığınız yarım kase mevsim meyvelerinin üzerine biraz tarçın serpip yoğurt ve taze bademle karıştırın.

1

– Yulaf ezmesi ve taze meyve karışımı: Çalışmalar, egzersiz öncesi doğru karbonhidrat tüketiminin egzersiz süresi ve kalitesini artırdığı görüşündedir. Taze meyvelerin eşlik ettiği yulaf ezmesi egzersiz süresince enerji dengesinin korunmasını sağlar ve egzersiz sonrası aşırı besin tüketiminin önüne geçer.

Sonra dengeli beslenmek şart

Egzersiz sırasında vücudun kaybettiği su ve elektrolitleri yerine koymak egzersiz sonrası beslenmenin ilk hedefleri arasındadır. Egzersiz sırasında yıpranan kasların onarılması için kaliteli protein ve kompleks karbonhidrat kaynaklarından faydalanmak gerekir.

3

Tavuk ve sebze sote: Tavuk eti, amino asitler bakımından zengindir. Bu da tavuğun egzersiz sonrası en çok tercih edilen et kaynağı olmasını sağlar. Enerji ve kasın onarımı için zincirli amio asitler gerekir.

11

Balık ve patates: Balıktan gelen faydalı yağ asitleri eklem dokusunun yıpranmasına karşı koruyucudur. Balıkla patates tüketmek egzersizi düzenli yapabilecek enerjiye kavuşmanızı da sağlar.