Sözcü Plus Giriş
GALERİ Spordan sonra asla yapmamanız gerekenler 3 Mart 2019 05:36
1 Egzersiz öncesinde yapılması gerekenler kadar egzersiz sonrasında da yapılmaması gereken bazı davranışlar olduğunu biliyor muydunuz? Bu davranışlardan uzak kalamama hali ciddi sakatlıkların yaşanmasına neden oluyor. Düzenli spor yapma alışkanlığı olanlar dikkat!Bu hareketler antrenmanın etkisini azaltıyor ve ciddi sıkıntıların yaşanmasına neden oluyor. İşte spordan sonra asla yapmamanız gerekenler...
2 SPORCU BESİNLERİNE YÜKLENMEYİN: Spordan sonra sporcu besinlerine yüklenmek gibi bir davranışta bulunmayın. Sağlıklı ve formda kalabilmek için illa takviye kullanmanız gerekmiyor. İlla besin almak istiyorsanız bunu aşamalar halinde ve sporcu diyetisyeni eşliğinde yapın
3 ÇOK SICAK YA DA SOĞUK SUYLA DUŞ ALMAYIN: Antrenman sonrası kalp ritmi bir sür normalin üzerinde seyretmektedir. İlerleyen saatler içinde nabız normale döner fakat bu süre zarfı içerisinde asla yapmamanız gereken davranışlardan biri de çok sıcak ya da soğuk suyla duş almak olacaktır. Egzersiz sonra çok soğuk ve sıcak su ile duş almak tansiyon dengesinin bozulmasına neden olur. Bu nedenle antrenman sonra ılık suyla yapacağınız bir duş, kaslarınızın rahatlamasına yardımcı olacaktır.
4 SOĞUMA EGZERSİZLERİNİ ATLAMAYIN: Antrenmanınız bittikten sonra mutlaka soğuma egzersizi yapın. Bu egzersizler sakatlanma riskini ortadan kaldıracaktır. Yorucu bir egzersizden sonra hemen dinlenmeye çalışmayın. Kalp ritminiz normale dönünceye kadar hafif tempoda da olsa yürüyün ve kaslarınızı esnetin.
5 ANTRENMAN SONRASI ÖĞÜN ERTELEMEYİN: Spordan sonra yapılabilecek yanlış hareketlerden biri de öğün ertelemek olacaktır. Basit karbonhidratlarla öğününüzü geçirmeyin. Vücudun ihtiyaç duyduğu besinleri karşılayın.
6 DİNLENME SÜRESİNE UYMAMAK: Antrenman sonrası dinlenmekte oldukça önem taşıyor. Yoğun bir antrenman sonrasında dışarı çıkmak zorunda kalacaksanız ya antrenmanı ya da dışarı çıkma planınızı ertelemekte fayda var. İkisini aynı anda yapmanız ciddi sıkıntı yaşamanıza neden olacaktır.Küçük ertelemeler, sakatlıklardan kaynaklanan uzun süreli aralardan çok daha iyidir.