Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Sporsever anne adaylarına 7 özel tavsiye
Sporsever anne adaylarına 7 özel tavsiye
Anne adayları, hamilelikleri süresince sağlıklı beslenir ve spor yaparlarsa çok daha konforlu bir hamilelik dönemi geçirirler. Tabii egzersiz programları konusunda doktorlarına danışmak kaydıyla… Biz de spor yapmasında sakınca bulunmayan hamilelere yönelik 7 maddeyi sizler için ele aldık.
Yaşam 29 Nisan 2018 - 05:09

1 – Anne adaylarının yaptığı egzersiz, haftada 4-7 gün ve 20-30 dakika arasında olmalıdır. 10 dakikalık ısınma ve esneme hareketleriyle başlanan egzersiz 10 dakikalık soğuma hareketleriyle son bulmalıdır. Gebelik öncesinde düzenli egzersiz yapmayan anne adayları spora günlük 10'ar dakikalık sürelerle egzersiz yaparak başlamalı ve bu süre zamanla artırılmalıdır.

ayakkabi

2 – Spor yaparken hamileler geniş kas gruplarını ritmik hareketlerle çalıştırmalı ve vücuda esneklik sağlamayı amaç edinmeliler. Uzun süre aynı pozisyonda hareketsiz kalmaktan, sırt üstü yatmaktan, düşme ve çarpma riski taşıyan hareketlerden kaçınmalılar.

3 – Hamilelere özel olarak düzenlenmiş pilates, yüzme, yoga ve su jimnastiği tercih edilebilecek en sağlıklı aktivitelerdir.

denge

4 – Anne adayının yaptığı egzersiz konuşmasına engel olmayacak ve kalp atışını hafifçe artıracak şekilde olmalı. Bu noktalara dikkat edilmezse yapılacak spor bebeğe yarardan çok zarar verebilir.

su-jimnastigi

5 – Sağlıklı beslenerek yeteri derecede kalori aldıktan en az bir saat sonra egzersiz yapılmalıdır. Daha önce yapılması, hem anne hem de bebek için sakınca doğurabilir.

6 – Hamileler, temiz hava dolu ve sıcak olmayan ortamda spor yapmalı. Kıyafet seçimim konusunda da esneyip nefes alabilen tasarımlar tercih edilmeli ve ayakkabılar anne adaylarına konfor sağlamalı.

su-ic

7 – Tüm hamilelik döneminde olduğu gibi anne adayları spor öncesinde, yaparken ve sonrasında da bol bol sıvı tüketmelidir.