Bu web sitesi ne yazık ki Internet Explorer 9 ve altını desteklememektedir. Lütfen web tarayıcınızı Internet Explorer 10 ve üstü bir sürüme yükseltiniz.
Tatil siteleri kadınlarla büyüyor
Tatil siteleri kadınlarla büyüyor
2014 yılından bugüne, sanal ortamdaki tatil sitelerinin sayısı yüzde 57 oranında azaldı. Buna rağmen, internet alışverişi yapan her 100 kadından 31’inin yılda en az bir kez internet üzerinden tatil satın alması sayesinde pazar yüzde 190 oranında büyüdü.
Yaşam 14 Temmuz 2018 - 03:27
shutterstock_408647074

Kampanyaların etkisi büyük

Seyahat harcamalarında internetin tercih edilmesinin en önemli nedeninin erken rezervasyon kampanyaları olduğunu belirten TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği) E-ticaret Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli, gençler ve çalışan kadınların yoğun ilgisiyle online alışveriş pazarının hızla büyüdüğünü ve sektörün son 1 yılda 2.5 milyon yeni müşteri kazandığını belirtiyor.

8.7 milyon erkek 6.3 milyon kadın

shutterstock_552780337

TÜİK'in (Türkiye İstatistik Kurumu) araştırmasına göre 15 milyona yükselen sanal alışveriş müşterilerinin 8.7 milyonunu erkekler, 6.3 milyonunu kadınlar oluşturuyor. İnternetten alışveriş yapan her 100 kadından 31'i de yılda en az bir kez internet üzerinden otel-seyahat harcaması yapıyor.

Rakamlarla sanal tatil…

shutterstock_459052213

Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) aylık en az 15 bin ziyaretçisi olan e-ticaret sitelerini baz alarak 2014 ve 2018'de hazırladığı raporlara göre:

“- Türkiye'de online alışveriş sitesi sayısı 2014 başında bin 263 iken 2018 başında bu sayı 799'a geriledi.

– Son 4 yılda hem internetten hem de fiziksel satış yapan tatil-seyahat sitelerinin sayısı 234'ten 102'ye, sadece online satış yapan mağazaların sayısı ise 620'den 333'e geriledi.

– Site sayısı son 4 yılda yüzde 57 düşmesine karşın, online tatil ve seyahat pazarının büyüklüğü 5.1 milyar TL'den yüzde 190 artarak 14.8 milyar TL'ye ulaştı.

– Türkiye'de online tatil ve seyahat harcamaları 2017 yılında yüzde 47 artarak 14.8 milyar lira oldu.”

Mesai saatlerinde planlama

shutterstock_675692686

Türkiye'de tatil amaçlı seyahatlere çıkanların yüzde 90'ı, iş seyahatlerine çıkanların ise yüzde 80'e yaklaşan kesimi planlarını online tatil siteleri üzerinden yapıyor. Tatil alışverişlerinin yüzde 90'lık kısmı da mesai saatleri içerisinde gerçekleştiriliyor.

Merakla beklenen Yılmaz Özdil'in son kitabı "Mustafa Kemal" Plus abonelerine hediye.