Dünyada baş gösteren otomotiv krizi gün geçtikçe büyüyor. Dev markaları da etkisi altına alan kriz bu sefer Japon devi Nissan'ı da etkiledi. Şirket son günlerce ciddi krizler yaşıyor.
Dünyanın tercihe ettiği otomobil markalarından Nissan, krizin pençesinde düştü. 3 aylık rakamlarında gerileme olan otomobil üreticisi Nissan, kurtuluş yolu aramaya başladı. Şirketin üst düzey yöneticisi 'Hayatta kalmamız için 12 ya da 14 ayımız var' diyerek yaşadıkları ciddi krizi ifade etti.
NİSSAN, KURTARICI ARIYOR
Artı49'un haberine göre; Güçlü bir ortak arayışına giren şirket, bir kurtarıcı beklemeye başladı. Grup CEO'su Makoto Uchida acilen bir kurtarıcı aradıklarını ifade ederek diğer dev markalarla ittifak çağrısında bulundu. Bu markalar arasında Honda ve Renault da var. Fakat 2 otomotiv devi hala sessizliğini koruyor.
Birçok şantiye ile de mücadele halinde olan Nissan'ın model yelpazesi de eskimiş durumda. Çin'de Nissan satışları yüzde 14 oranında düşerken, ABD'de ise modellerinde hibrit eksikliği var. Bu durum da diğer rakipleri Toyota ve Honda'nın ön plana çıkmasını sağlıyor.
ÇÖZÜM MİLYARLARCA DOLARDA
En son modellerinde 2021 yılında revizyona giden Nissan için Macquarie Securities Korea'dan analist James Hong, "Bu açıkça yönetimin yanlış bir değerlendirmesi" yaptı.
2030 yılında 27 elektrikli model piyasaya sürmeyi düşünen Nissan, milyarlarca dolar eksikliği yaşadığı için ciddi bir çözüm arayışına girdi.
Kasım ayında yaşanan satış rakamlarından sonra yaklaşık 9 bin kişiyi işten çıkarmayı düşünen Nissan, küresel anlamda da kapasitesini yüzde 20'lara düşürmeyi düşünüyor. Nissan'ın kaderi ABD vergileri ve son 12 aya kaldı.