BİZİ TAKİP EDİN

© 2016 - Tüm hakları Estetik Yayıncılık A.Ş.’ye aittir.

Güncel 15:32 3 Aralık 2013

Honda’nın kalbine girdik

Bu yıl 43’ncüsü düzenlenen Tokyo Motor Show için gittiğimiz Japonya’da Honda’nın Ar-Ge Merkezi ile yeni faaliyete geçen fabrikasına giren ilk Türk gazeteci olma fırsatı da yakaladık.

TOKYO / JAPONYA- Metin Köklüçınar  2011 yılındaki depremden en çok etkilenen bölgede bulunan Utsunomiya şehri yakınlarındaki Ar-Ge Merkezi’nde Honda mühendislerinin otomotivde yakaladıkları son teknolojik yenilikleri test ettik. Saitama’da bulunan ve markanın en modern üretim tekniklerini kullandığı tesisi olarak devreye soktuğu fabrikayı da inceledik.

Sürücüsüz ama trafiği biliyor… 

Yeni teknolojiler üzerine önemli yatırımları bulunan üreticilerden olan marka, güvenlik ve sürücüsüz sürüş alanında yeni teknolojiler üzerine yoğunlaşıyor. Honda, henüz birçok yeni teknolojiyi seri üretime almasa da, GPS vasıtasıyla belirlenen rota içerisinde sürücüsüz giden araçların yoldaki engelleri tanımanın yanı sıra tüm trafik kurallarına uyarak yol alması oldukça etkileyiciydi. Daha önce farklı markaların bu tip araçlarına binme fırsatı yakalamış olmama rağmen Honda’da yakaladığı bu bütünlük markayı bir adım öne taşıyor.

Kendi park yerini kendin bul!

Öte yandan aynı merkezde park yerinin dört köşesine yerleştirilmiş kameralarla iletişime geçerek boşlukları tanıyıp yine sürücüsü olmadan kendi kendine park eden araçların, akıllı telefonlarla kumanda edilen sürüş ve takip sistemleri ile gelinen nokta otomotiv sektörünün nereye gittiği ve geleceği konusunda fikir sahibi yapıyor.

Küçük motorlardan büyük güç

Honda, yeni motor teknolojisinde artık Avrupalı rakiplerin çok sık kullandığı hacim küçültmeyi uygulayacağını gösteriyor. Yeni geliştirilen dört silindirli, 1.0 lt (127 beygir) ve 1.5 lt (203 beygir) gücündeki benzinli, turbo beslemeli motorlar önümüzdeki yıldan itibaren kullanılmaya başlanacak. Emisyon değerleri düşük ancak güç eğrileri çok etkili bu küçük motorlar ülkemiz pazarına küçük SUV ile birlikte giriş yapacak.

Geleceğin fabrikası şimdiden

Honda’nın Japonya Saitama’da devreye giren yeni fabrikası, markanın en modern üretim tekniklerini kullandığı tesisi olarak tanıtılıyor. Doğa ile iç içe, yeşillikler arasındaki bir bölgede kurulan fabrika, tamamen ekosisteme uygun olarak çalışıyor. Başta yeni boyama teknikleri olmak üzere kullanılan yüzde 50’lere varan su ve enerji tasarrufu yapan fabrikada, yılda 250 bin adet Jazz üretiliyor. Çok az insan gücüne ihtiyaç duyulan fabrikada, lastiklerin montajını bile robotlar yapıyor.

 Evin elektriği otomobilden

Honda’nın deyim yerindeyse ‘sinekten yag çıkarmayı’ başarmış. Üzerinde çalıştığı bir diğer teknoloji de hidrojen yakıtlı araçlar. Bu araçları stabil hale getirip geliştirmenin ötesinde aynı araçtan ev elektriği üretmeyi de sağlamış. Japonya için ürettiği ve egzozsundan sadece su çıkan aracı FCX Clarity modelinin bagajına taşınabilir bir batarya yerleştirmiş. Araç 7 saatlik bir kullanımla bu bataryaya 9 kW eletrik depoluyor. Bu güç ise sıradan bir evin 6 günlük elektrik ihtiyacını karşılıyor. Henüz test aşamasında olan otomobil, projeye destek veren kamu kurumlarına yıllık 300 bin dolarlık bir bedelle leasing yöntemiyle kiralanıyor.

Son Dakika Haberleri