İspanyol gıda teknolojisi uzmanı ve yazar Miguel A. Luruena, TikTok'ta paylaştığı bir videoda portakalların neden özellikle kırmızı file içinde satıldığını anlattı. Luruena'ya göre bu bir rastlantı değil; tüketicinin görsel algısıyla oynayan bilinçli bir tercih.
İspanyol haber kaynağı El Confidencial'in aktardığına göre bu uygulamanın amacı, meyvenin doğal rengini olduğundan daha canlı ve taze göstermekte yatıyor. Görünüşe hitap eden bu yöntem, aslında beynimizin renk algısını manipüle eden bir optik illüzyon etkisine dayanıyor.
RENK ALGISINI YANILTAN "MUNKER İLLÜZYONU"
Luruena, bu etkinin "Munker İllüzyonu" olarak bilindiğini belirtiyor. 1970'lerde Alman araştırmacı Franz Carl Munker tarafından tanımlanan bu optik illüzyon, bir nesnenin renginin çevresindeki renklerle birlikte nasıl farklı algılandığını gösteriyor.
Paylaştığı örnek görselde aynı renge sahip üç meyveden ortasındaki, üzerine kırmızı çizgiler yerleştirildiğinde daha turuncu ve canlı görünürken, diğer ikisi daha soluk görünüyor. Oysa hepsinin rengi birebir aynı.
Bu durum, özellikle gıda ambalajlamasında tüketiciyi cezbetmek için kullanılıyor. Kırmızı renk, turuncu ve sarı gibi sıcak tonları daha yoğun göstererek meyve ve sebzeleri daha taze, daha olgun ve iştah açıcı kılıyor...