Sözcü Plus Giriş

TikTok

Güncellenme: 14:57, 22/06/2021

TikTok, hem Android hem de iOS akıllı telefonlar için 15 saniyeden maksimum 60 saniyeye kadar kısa videoların paylaşılmasına izin veren bir platform veya sosyal ağdır. Tiktok arkadaşlarıyla veya daha büyük bir kullanıcı grubuyla kolayca video oluşturmalarına ve paylaşmalarına olanak tanır.

Tiktok kim tarafından ne zaman kuruldu?

Bu uygulamanın ve hizmetin sahibi olan şirket ByteDance’dir. ByteDance, 2016 yılında Tiktok’u piyasaya sürdü. 2020’nin sonlarında, Trump İdaresi’nin baskısını takiben ByteDance, TikTok Global adında yeni bir şirket kurmayı kabul etti. Bu teklifte ByteDance, azınlık sahipleri ve ABD ortakları olarak Oracle ve Walmart ile TikTok Global’in %80’ine sahip olmaya devam edecekti. Mayıs 2021 itibariyle, anlaşma Biden İdaresi’nin incelemesi için beklemeye alındı.

TikTok’un amacı nedir?

TikTok, kullanıcılar için oluşturulan ve kullanıcılar tarafından tüketilen kısa biçimli videolara adanmış bir sosyal medya uygulamasıdır. Videoların uzunluğu 15-60 saniye arasındadır.

TikTok halka açık bir şirket mi?

TikTok, Mayıs 2021 itibariyle halka açık değildir.

Tiktok dijital pazarlama dünyasında etkisi nedir?

TikTok’ta pazarlama henüz emekleme aşamasında, ancak giderek artan sayıda ajans, markaların TikTok’ta tıklama alan ilginç içerik oluşturmasına yardımcı olmaya istekli. Bir ürünün üstün niteliklerini vurgulayan geleneksel reklamcılık işinde etkin değil. Müziğe ayarlanmış hafif, eğlenceli kampanyalar günümüzün etkin kampanyalarından biri. Nihai hedef, sitede viral olmayı hedeflemek ve TikTok kullanıcıları tarafından taklitleri teşvik etmektir.

TikTok’taki başarılı pazarlama kampanyalarından bazıları:

  • Chipotle restoran zinciri, TikTok kullanıcılarını tatil için giyinmeye ve resimlerini yayınlamaya teşvik eden bir Cadılar Bayramı “Boorito” kupon hediye kampanyası düzenledi. Kampanya dört milyar kez izlendi.
  • elf Cosmetics, #eyeslipsface adlı bir çevrimiçi gerçeklik şovu ve yarışması oluşturmak için birkaç sosyal medya fenomeniyle bir araya geldi. Reklam kampanyası 3,8 milyardan fazla tıklama aldı.
  • NBA bir hesap açtı ve bugüne kadar 12 milyondan fazla takipçi kazandı. Amacı, özellikle gençler arasında NBA hakkında küresel farkındalığı artırmaktır.

Tiktok’u kimler kullanıyor?

TikTok, dünyanın en popüler sosyal medya uygulamalarından biridir ve 150’den fazla pazarda ve 75 dilde mevcuttur. Uygulamanın en dikkate değer demografilerinden bazıları:

• Kullanıcıların %69’u 13 ile 24 yaşları arasındadır.
• %60’ı kadın.
• Kullanıcıları günde ortalama 46 dakika harcıyor
• Uygulamanın indirilmelerinin dörtte biri, 200 milyondan fazla aktif kullanıcısı olan Hindistan’dan geliyor.
• Tayland’da her yedi kişiden birinin uygulamayı indirmesiyle kullanım artıyor .
• ABD’de yaklaşık 96 milyon indirme (aylık)

Son Dakika tiktok Haberleri