VW Golf neden “efsane" olarak bilinir?

Efsane deyince akla belli başlı şeyler gelir. Boksun efsanesi Muhammed Ali’dir. Basketbol deyince Michael Jordan’ı düşünürüz hemen… Efsane film denince ise gözümüzde “The Godfather”’ın afişi oluşur. Pek tabii efsane oyuncu Marlon Brando da... J.R.R. Tolkien’in başyapıtı “The Lord of the Rings” efsane değil de nedir? Peki konu otomobile geldiğinde?


Efsane Golf tarihe geçmiş bir tabirdir. Volkswagen denince akla gelen iki modelden biri Türkiye'de Vosvos olarak bilinen Beetle, diğeri ise Golf’tür. Mevzubahis Golf aslında Beetle'ın ön motorlu versiyonu olarak çıkmış ancak kısa sürede kendi efsanesini yaratmıştır. Bu muazzam hatchback'in önemini kavramak bilmeniz gereken gerçeklere göz atıp, “Efsane”nin tarihini irdeledik...

İşte Golf'ün kendi efsanesini yazmasını sağlayan 6 gerçek:

Her yerde Golf olarak bilinmiyordu

1974 yılında üretimine başlanan Golf I modeli genel olarak bu isimle biliniyor olsa da, farklı kıtalarda değişik adlar kullandı. Kuzey Amerika (ABD, Kanada) bölgesinde Volkswagen Rabbit (Tavşan) olarak tanınıyordu. Tamamen farklı olarak tanındığı başka yer ise Güney Amerika bölgesiydi. Oraya özgü olarak Golf'e Volkswagen Caribe (Karayip) adı verilmişti.

W12 motorunu hiç duydunuz mu?

Volkswagen çatısı altında bulunan Bugatti'nin, Veyron ve Chiron modellerinde bulunan W16 motoru bilinen bütün otomobil hız rekorlarını kırdı. Bir kereye özgü yapılan konsept Golf GTI'da ise bunun kardeşi olan W12 motoru kullanıldı. W12 motoru iki tane V6 motorunun bir motor gibi çalışmasıyla meydana geliyor. 641 beygir gücüne sahip bu motor, böyle küçük bir hatchback için fazlasıyla güçlü ve heyecan verici. 0'dan 100'e 3.7 saniyede çıkan bu konsept araç saat 325 kilometre hıza çıkabiliyordu. Ancak ne yazık ki piyasaya sürülmedi.

Golf'ün iskeleti birkaç otomobilde daha kullanılıyor

İskelet paylaşımı eskilerden beri yapılan bir şey ve Golf buna hiç yabancı değil. Golf'ün iskeleti olan VW Group A, Beetle, Jetta, Bora, Scirocco ve Eos üzerinde de kullanılıyor. Ayrıca Group A iskeleti, yine Volkswagen çatısı altında bulunan Audi TT, Audi A3, Škoda Yeti ve SEAT Toledo'da da kullanılıyor. Kısacası Golf’ün ruhu birçok araçta hissediliyor!

Golf GTI ’serbest zaman' ürünüydü

Golf GTI modeli, standart Golf modelinin "hot hatch" versiyonu. Yani bagaj dâhil 3 kapılı ve performansı daha yüksek. Yapılış hikayesi ise şaşırtıcı olduğu kadar etkileyici de. Volkswagen mühendisleri bu modelin daha yüksek performansa sahip versiyonunu yapmaya karar verip akşamları ve hafta sonları “Sport Golf” üzerinde çalışıyorlar. Konsept, yönetim kademesine sunulduğunda çok büyük bir etki yaratmıyor ve araca 5000 gibi küçük bir üretim sınırı getiriliyor. Ancak Golf GTI piyasaya sunulduğunda adeta patlama yaratıp bu zamana kadar 1.9 milyon adet satılıyor.

'Golf' adının nereden geldiğini kimse bilmiyor

Golf adının ortaya çıkışı hakkında akla yatan iki senaryo var. Birincisi, Volkswagen'ın otomobillerini adlandırırken rüzgar veya akıntı isimlerini kullanmasıyla ilgili. Passat (Alizeler), Jetta (Jet Stream), Bora ve Scirocco (Sirocco) modellerinin isimleri rüzgarlardan geliyor. Golf ise Gulf Stream adındaki ünlü bir akıntıdan geliyor olabilir. İkinci olası ihtimal ise Golf adının, Polo ve Derby modellerinde de gördüğümüz spor akımından geliyor olması.

En yüksek satış hacmi onun

Golf ilk defa 1974 yılında sürücüyle buluştu ve o günden bu yana dünya genelinde her 40 saniyede bir yeni sahibine ‘merhaba’ diyor. Bu kadar tercih edilmesinin sebebi ise tabii ki dünya genelinde hem global hem de yerel anlamda en prestijli ödüllerin sahibi olması. 7 nesildir 33 milyon satış adediyle en yüksek satış hacmine sahip hatchback olan otomobilden de başka bir şey beklenmezdi.

Golf
efsanesi tüm hızıyla devam ediyor
Yeni Golf.

Bir efsane, temsil ettiği değerlerden vazgeçmeden zamana ayak uydurmayı bilmeli. Golf, güncellenen tasarımı, üst sınıf teknolojileri ve zenginleşen ekipman yelpazesiyle tamamen yenilendi! Kendi sınıfına adını veren otomobil, ilham vermek için yenilendi

Yeni Golf, isteklerinizi yerine getirmek için işaret vermenizi bekliyor.

Yapabileceklerinizin sınırını siz belirleyin. Artık beden dilinizle sadece insanlarla değil, Yeni Golf'ünüzle de iletişime geçebilirsiniz. Discover Pro navigasyon sistemi, sürüş konforunu yeniden tanımlıyor. Elinizle yapacağınız birkaç küçük hareketle ana menüde ve alt menülerde kolayca gezebiliyorsunuz ve kontrol gerçek anlamda elinizde oluyor. Ayrıca radyo istasyonundan radyo istasyonuna, şarkıdan şarkıya veya fotoğraftan fotoğrafa geçiş yapabiliyorsunuz. El hareketlerinizin kullanıcı arayüzü tarafından nerede algılanıp nerede algılanmadığını görebilmek için bir renk kodundan faydalanabiliyorsunuz. Tüm bunların yanı sıra klasik kullanım fonksiyonları da yerli yerinde duruyor.

Dijital Gösterge Paneli: Bilmek istediğiniz her şey tam karşınızda.

Paneli Görmek istediğiniz tüm bilgiler tam karşınızda. Highline donanım seviyesinde standart olarak sunulan Dijital Gösterge Paneli "Active Info Display"in 12,3" büyüklüğündeki yüksek çözünürlüklü TFT renkli ekranı sayesinde tüm önemli bilgileri görüntüleyebilirsiniz. Kişisel tercihlerinize göre özelleştirebileceğiniz bilgi profilleri sayesinde, klasik devir-hız göstergesi ve kilometre sayacının yanı sıra göstergede gösterilmesini istediğiniz ya da istemediğiniz bilgileri kolaylıkla ayarlayabilirsiniz.

Kendi sınıfına adını veren otomobil, ilham vermek için yenilendi

1974 yılında ilk kez yollara çıktığında, otomotiv endüstrisini geriye dönülmez bir şekilde değiştiren ve “compact-hatchback” ya da tüm dünyada bilindiği şekliyle “Golf” segmentini yaratan otomobil, tasarımındaki modern ve akılcı dokunuşlarla yollara çıkıyor. Geceyi gündüze çeviren, yüksek verimliliğe sahip LED farları, LED stop lambaları ve dinamik arka sinyalleri ile adeta bir ışık şöleni sunan Yeni Golf, aerodinamik ön ve arka tampon tasarımı ve 18” çapına kadar yepyeni alüminyum alaşımlı jant seçenekleriyle de dikkatleri üzerine çekiyor.

Üst sınıf teknolojiler, erişilebilir kılındı

Bugüne kadar sadece üst sınıf otomobillerde görmeye alışık olduğunuz pek çok yenilikçi özellik, Yeni Golf’te hizmetinizde. Highline donanım seviyesinde standart olarak sunulan dijital gösterge paneli “Active Info Display”, sadece temel sürüş bilgilerini şık bir şekilde gözler önüne sermiyor, aynı zamanda bilgi-eğlence sistemi ekranında görüntülenen telefon rehberi, albüm kapağı, radyo istasyonu gibi bilgileri de kolayca takip etmenizi sağlıyor. Ayrıca Discover Pro bilgi-eğlence sistemiyle sunulan Harekete Duyarlı Kontrol Sistemi “Gesture Control” sayesinde, 9,2 inç büyüklüğündeki ekranda bulunan menüler arasında geçiş, ekrana dokunmadan sadece elin sağa veya sola hareketi ile sağlanabiliyor.

Verimli ve güçlü, yepyeni motor seçenekleri

Benzinli ve dizel motor teknolojisinde küçülme “downsizing” akımının yaratıcısı Volkswagen, Yeni Golf için bu akımın en ileri temsilcilerini hazırladı. 110 PS’lik maksimum gücünü korurken 1,0 litreye küçülen baz motor, hafiflemenin yanı sıra sürtünme kayıplarını minimuma indirgeyerek verimliliği artırıyor. 1,4 TSI®, 125 PS’lik maksimum gücü ve düşük yakıt tüketim değerleriyle sınıfının referans noktasını oluşturmaya devam ediyor. Daha yüksek güç beklentilerini, aynı bloğun 150 PS’lik versiyonu karşılarken, 90 PS ve 115 PS olmak üzere iki güç seviyesinde hazırlanan TDI® dizel motorlar, ultra düşük tüketim ve yüksek ivmelenme değerleri vadediyor.