VW Golf neden “efsane" olarak bilinir?

Efsane deyince akıllara belli başlı şeyler gelir. Boksun efsanesi Muhammed Ali’dir. Basketbol deyince Michael Jordan’ı düşünürüz hemen… Efsane film denince akla hemen “The Godfather” gelir, pek tabii efsane oyuncu Marlon Brando da. J.R.R. Tolkien’in başyapıtı “The Lord of the Rings” efsane değil de nedir? Peki konu otomobile geldiğinde?


Efsane Golf tarihe geçmiş bir tabirdir. Volkswagen denince akla gelen iki modelden biri Türkiye'de Vosvos olarak bilinen Beetle, diğeri ise Golf’tür. Mevzubahis Golf aslında Beetle'ın ön motorlu versiyonu olarak çıkmış ancak kısa sürede kendi efsanesini yaratmştır. Bu muazzam hatchback'in önemini kavramak bilmeniz gereken gerçeklere göz atıp, “Efsane”nin tarihini irdeledik...

İşte Golf'ün kendi efsanesini yazmasını sağlayan 6 gerçek:

Her yerde Golf olarak bilinmiyordu

1974 yılında ilk defa üretimine başlanan Golf I modeli genel olarak bu isimle biliniyor olsa da, farklı kıtalarda değişik adlar kullandı. Kuzey Amerika(ABD, Kanada) bölgesinde Volkswagen Rabbit(Tavşan) olarak tanınıyordu. Tamamen farklı olarak tanındığı başka yer ise Güney Amerika bölgesiydi. Oraya özgü olarak Golf'e Volkswagen Caribe(Karayip) adı verilmişti.

W12 motorunu hiç duydunuz mu?

Volkswagen çatısı altında bulunan Bugatti'nin Veyron ve Chiron modellerinde bulunan W16 motoru bilinen bütün otomobil hız rekorlarını kırdı. Bir kereye özgü yapılan konsept Golf GTI'da ise bunun kardeşi olan W12 motoru kullanıldı. W12 motoru iki tane V6 motorunun bir motor gibi çalışmasıyla oluşuyor. 641 beygir gücüne sahip bu motor böyle küçük bir hatchback için fazlasıyla güçlü ve heyecan verici. 0'dan 100'e 3.7 saniyede çıkan bu konsept araç saat 325 kilometre hıza çıkabiliyordu. Ama ne yazık ki asla piyasaya sürülmedi.

Golf'ün iskeleti birkaç otomobilde daha kullanılıyor

İskelet paylaşımı eskilerden beri yapılan bir şey ve Golf buna hiç yabancı değil. Golf'ün iskeletinin adı VW Group A ve bu grup iskeletler Beetle, Jetta, Bora, Scirocco ve Eos üzerinde de kullanılıyor. Ayrıca Group A iskeleti, yine Volkswagen'ın sahip olduğu Audi TT, Audi A3, Škoda Yeti ve SEAT Toledo'da da kullanılıyor. Kısacası Golf’ün ruhu birçok araçta hissediliyor!

Golf GTI ’serbest zaman' ürünüydü

Golf GTI modeli, standart Golf modelinin "hot hatch" versiyonu. Yani bagaj dahil 3 kapılı ve performansı daha yüksek. Yapılış hikayesi ise bir o kadar şaşırtıcı ve etkileyici. Volkswagen mühendisleri bu modelin daha yüksek performansa sahip versiyonunu yapmaya karar verip akşamları ve haftasonları “Sport Golf” üzerinde çalışıyorlar. Konsept yönetime sunulduğunda çok büyük bir etki yaratmayan araca 5000 gibi küçük bir üretim sınırı getiriliyor. Ancak Golf GTI piyasaya sunulduğunda büyük bir etki yaratıyor ve bu zamana kadar 1.9 milyon satılıyor.

'Golf' adının nereden geldiğini kimse bilmiyor

Golf adının çıkışı hakkında iki mantıklı aday var. Birincisi, Volkswagen'ın otomobillerini adlandırırken rüzgar veya akıntı isimlerini kullanmasıyla ilgili. Passat(Alizeler), Jetta(Jet Stream), Bora ve Scirocco(Sirocco) modellerinin isimleri rüzgarlardan geliyor. Golf ise Gulf Stream adındaki ünlü bir akıntıdan geliyor olabilir. İkinci olası ihtimal ise Golf'ün Polo ve Derby modellerinde de gördüğümüz spor akımından geliyor olması.

Tarihin en çok satan ikinci otomobili Golf

1974 yılından 2013'e kadar 30 milyon üniteden fazla üretimle Volkswagen Golf, otomobil tarihinin en çok satan 2. modeli konumunda. 30 milyon satış otomobil dünyası için müthiş bir sayı. Volkswagen'ın en popüler modellerinden Beetle'dan 9 milyon daha fazla satmış olması da Golf'ün neden efsane olduğunu anlatıyor.

Golf
efsanesi tüm hızıyla devam ediyor
YENİ GOLF.

Bir efsane, temsil ettiği değerlerden vazgeçmeden zamana ayak uydurmayı bilmeli. Golf, güncellenen tasarımı, üst sınıf teknolojileri ve zenginleşen ekipman yelpazesiyle tamamen yenilendi! Kendi sınıfına adını veren otomobil, ilham vermek için yenilendi

Harekete duyarlı kontrol özelliği "Gesture Control"

Yeni Golf, isteklerinizi yerine getirmek için işaret vermenizi bekliyor. Yapabileceklerinizin sınırını siz belirleyin. Artık beden dilinizle sadece insanlarla değil, Yeni Golf'ünüzle de iletişime geçebilirsiniz. Discover Pro navigasyon sistemi, sürüş konforunu yeniden tanımlıyor. El ile yapılan hareketin yatay düzlemde sağdan sola veya soldan sağa olarak ana menüde ve alt menülerde kolayca gezebiliyorsunuz ve kontrol gerçek anlamda elinizde oluyor. Ayrıca radyo istasyonundan radyo istasyonuna, şarkıdan şarkıya veya fotoğraftan fotoğrafa geçiş yapabiliyorsunuz. Tüm bunların yanı sıra klasik kullanım fonksiyonları da yerli yerinde duruyor.

Dijital Gösterge Paneli "Active Info Display"

Paneli Görmek istediğiniz tüm bilgiler tam karşınızda. Highline donanım seviyesinde standart olarak sunulan Dijital Gösterge Paneli "Active Info Display"in 12,3" büyüklüğündeki yüksek çözünürlüklü TFT renkli ekranı sayesinde tüm önemli bilgileri görüntüleyebilirsiniz. Kişisel tercihlerinize göre özelleştirebileceğiniz bilgi profilleri sayesinde, klasik devir-hız göstergesi ve kilometre sayacının yanı sıra göstergede gösterilmesini istediğiniz ya da istemediğiniz bilgileri kolayca ayarlayabilirsiniz.

Kendi sınıfına adını veren otomobil, ilham vermek için yenilendi

1974 yılında ilk kez yollara çıktığında, otomotiv endüstrisini geriye dönülmez bir şekilde değiştiren ve “compact-hatchback” ya da tüm dünyada bilindiği şekliyle “Golf” segmentini yaratan otomobil, tasarımındaki modern ve akılcı dokunuşlarla yollara çıkıyor. Geceyi gündüze çeviren, yüksek verimliliğe sahip LED farları, LED stop lambaları ve dinamik arka sinyalleri ile adeta bir ışık şöleni sunan Yeni Golf, aerodinamik ön ve arka tampon tasarımı ve yere daha sağlam basmasını sağlayan 18” çapına kadar yepyeni alüminyum alaşımlı jant seçenekleriyle ile de dikkatleri üzerine çekiyor.

Üst sınıf teknolojiler, erişilebilir kılındı

Bugüne kadar sadece üst sınıf otomobillerde görmeye alışık olduğunuz pek çok yenilikçi özellik, Yeni Golf’te hizmetinizde. Highline donanım seviyesinde standart olarak sunulan Dijital gösterge Paneli “Active Info Display”, sadece temel sürüş bilgilerini şık bir şekilde gözler önüne sermiyor, aynı zamanda bilgi-eğlence sistemi ekranında görüntülenen telefon rehberi, albüm kapağı, radyo istasyonu gibi bilgileri de kolayca takip etmenizi sağlıyor. Ayrıca Discover Pro bilgi-eğlence sistemiyle sunulan Harekete Duyarlı Kontrol Sistemi “Gesture Control” sayesinde, 9,2 inç büyüklüğündeki ekranda bulunan menüler arasında geçiş, ekrana dokunmadan sadece elin sağa veya sola hareketi ile sağlanabiliyor.

Verimli ve güçlü, yepyeni motor seçenekleri

Benzinli ve dizel motor teknolojisinde küçülme “downsizing” akımının yaratıcısı Volkswagen, Yeni Golf için bu akımın en ileri temsilcilerini hazırladı. 110 PS’lik maksimum gücünü korurken 1,0 litreye küçülen baz motor, hafiflemenin yanı sıra sürtünme kayıplarını minimuma indirgeyerek verimliliği artırıyor. 1,4 TSI®, 125 PS’lik maksimum gücü ve düşük yakıt tüketim değerleriyle sınıfının referans noktasını oluşturmaya devam ediyor. Daha yüksek güç beklentilerini, aynı bloğun 150 PS’lik versiyonu karşılarken, 90 PS ve 115 PS olmak üzere iki güç seviyesinde hazırlanan TDI® dizel motorlar, ultra düşük tüketim ve yüksek ivmelenme değerleri vadediyor.