130 metre uzunluğundaki dünyanın en büyük elektrikli gemisi Hull 096, motorlarını tamamen batarya gücüyle çalıştırarak ilk deniz testini başarıyla tamamladı. Avustralyalı gemi üreticisi Incat Tasmania tarafından inşa edilen feribot, denizcilik tarihinde önemli bir ilke imza attı.

Küresel karbon salımının önemli bir bölümünden sorumlu olan deniz taşımacılığını çevre dostu hale getirmeyi hedefleyen çalışmalar sürerken, Hull 096 bu alandaki en somut örneklerden biri olarak öne çıktı. Gemi, Avustralya’daki Derwent Nehri üzerinde yüzde 100 batarya-elektrik sistemiyle gerçekleştirilen ilk e-motor tahrik denemesinde başarılı sonuç verdi. Incat, bu ölçekte bir geminin tamamen elektrikli sistemle çalışmasının dünyada ilk olduğunu vurguladı.

ŞİMDİYE KADAR ÜRETİLMİŞ EN BÜYÜK ELEKTRİKLİ ARAÇ

Hull 096’yı benzersiz kılan en önemli özelliklerden biri, 250 tonu aşan batarya ağırlığı ve 40 MWh’ın üzerinde kurulu kapasiteye sahip enerji depolama sistemi oldu. Bu kapasitenin, bugüne kadar denizcilik sektöründe kullanılan en büyük batarya sistemlerinin yaklaşık dört katı olduğu belirtiliyor. Bu özelliğiyle Hull 096, yalnızca dünyanın en büyük elektrikli gemisi değil, aynı zamanda şimdiye kadar üretilmiş en büyük elektrikli araç konumuna ulaştı.

2 BİN 100 YOLCU TAŞIYABİLECEK

Güney Amerikalı feribot işletmecisi Buquebus için üretilen Hull 096, önümüzdeki aylarda ek testlerin ardından Güney Amerika’ya gönderilecek. Hizmete girdiğinde Arjantin ile Uruguay arasındaki River Plate hattında tamamen elektrikli olarak çalışacak. Feribot, aynı anda 2 bin 100 yolcu ve 225 aracı taşıyabilecek kapasiteye sahip olacak.