Sözcü Plus Giriş

Yeni havalimanına uçak inemiyor! Fırtına güçlendi…

İstanbul Havalimanı bugün dünyada en fazla rötarın yaşandığı havaalanı oldu. İki gündür etkili olan yağış ve şiddetli rüzgar nedeniyle hava trafiği de olumsuz etkilendi.

15:09 -

İstanbul’da iki gündür etkili olan sağnak yağış ve şiddetli rüzgar, hava trafiğini olumsuz etkiliyor. İstanbul Havalimanı’na iniş yapamayan uçaklar Marmara Bölgesi üzerinde tur atmak zorunda kaldı. Dünyadan havacılık verilerine göre İstanbul Havalimanı bugün dünyada en fazla rötarın yaşandığı 2. havalimanı oldu.

UÇAKLAR MARMARA BÖLGESİNDE TUR ATIYOR

Airporthaber’e göre, İstanbul Havalimanı’na inecek uçaklar hızı 45 knota kadar çıkan rüzgar nedeniyle iniş yapamazken, Marmara Bölgesi üzerinde tur atmak zorunda kaldı. Bazı uçaklarsa iniş yapmayı denedi ancak şiddetli rüzgar nedeniyle pisti pas geçmek durumunda kaldı.

Dünyadan havacılık verilerini sunan flightradar24 sitesine göre, İstanbul Havalimanı bugün dünyada en fazla rötarın yaşandığı 2. havalimanı oldu.

Olumsuz hava şartları nedeniyle İstanbul Havalimanı’ndan kalkış yapacak uçaklarsa yaklaşık yarım saatlik gecikmelerle havalanabiliyor.

İSTANBUL HAVALİMANI LİSTEDE 2. SIRADA

Dünyadan havacılık verilerini sunan flightradar24 sitesine göre, İstanbul Havalimanı bugün dünyada en fazla rötarın yaşandığı 2. havalimanı oldu. Sitenin sunduğu rötar sıralamasına göre, en çok rötar Indira Gandhi Uluslararası Havaalanı’nda bulunuyor. Listenin üçüncü sırasında ise Londra Şehir Havalimanı var. Son olarak canlı ekranda, piste iniş yapamayan çok sayıda uçak olduğu görülüyor…

Dünyadan havacılık verilerini sunan flightradar24 sitesinin canlı ekranında, piste iniş yapamayan çok sayıda uçak olduğu görülüyor…

AKILLARA O RAPOR GELDİ

Yeni havaalanının inşaatı öncesi Meslek Odaları ve bilim insanları bu mega projeye başlanmadan önce uyarılarda bulunmuş, fakat uyyarılar göz ardı edilmişti.

Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB)’nin basına yansıyan raporunda şu ifadelere yer verilmişti:

“TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu (İKK) raporu, proje alanının doğrudan deniz üzerinden gelen rüzgarlara açık olduğu uyarısını yaparak, uçuş için uçağın gelen rüzgarı önden alması gerektiğini, yandan ya da arkadan almasının tehlike olduğuna dikkat çekmektedir. Nitekim İTÜ Uzay ve Uçak Mühendisliği Fakültesi Meteoroloji Bölümünden Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu da uçakların rüzgara karşı kalkıp, rüzgara karşı inmeleri gerektiğini oysa 3.Havalimanı'ndaki pistlerin hâkim rüzgarların yönleri dikkate alınmadan inşa edildiğini ifade etmektedir. 3. Havalimanı'nın Kuzey-Güney ve Doğu-Batı doğrultulu pistleri, Kuzeybatı ve Kuzeydoğu yönünden esen ve kentin iki ana rüzgarı olan Lodos ve Poyraz rüzgarlarını yandan almaktadır. Dolayısıyla, yandan rüzgâr alan uçakların yağmurlu ve fırtınalı havalarda iniş yaparken kanat katlanması ve türbülans ile savrulmaları muhtemeldir. Sayılan nedenlerden dolayı Türk Hava Kurumu Teknik Birimi'nin projeye onay vermediği bilinmektedir.”

Raporda ayrıca, rüzgârların yönüne aykırı inşa edilmiş pistlerle birlikte düşünüldüğünde iniş kalkışlarda gecikmeler olacağı, pistten çıkmalar, divertler (başka bir havalimanına yönlendirme), iniş ve kalkışlarda, özellikle inişlerde tehlikeler yaşanacak ve havalimanı işlevsel olamayacaktır denilmişti.

ÇED Raporunda iklim değişikliğinden kaynaklanan riskleri (hortum, aşırı sağanak yağışlar ve fırtınalar) hatırlatan raporda:

“Öte yandan, ÇED Raporda (sf: 162 ve 164) yılın 107 günü kuvvetli rüzgâr, 65 günü ise yoğun bulutlu olan bu kıyı bölgesinde hava taşımacılığı ve piste iniş ve kalkışların fiziksel çevre şartları bakımından ne denli sorunlu olabileceğine dikkat çekilmektedir. Meteoroloji Mühendisleri Odası Başkanı Sıtkı Erduran da, mevcut verilere bakıldığında meteoroloji yönünden yeni havalimanı yerinin uygun gözükmediğini düşünmektedir. Yerel halk ile çeşitli zamanlarda yapılan mülakatlarda da bölgenin çoğunlukla fırtına şiddetinde rüzgârlı ve yoğun sisli olduğu belirtilmiştir.”

Son güncelleme: 12:06 07.01.2020
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more