Bingöl’ün Kiğı-Yedisu ilçelerine ulaşımı kolaylaştırma amacıyla 2012 yılında ihalesi yapılan ve özel bir firmaya ihaleyle verilen tünel ve viyadük çalışmaları 10 yılın ardından tamamlandı.

Projelerin bitmesine rağmen maliyeti yaklaşık 669 milyonu bulan köprü ve viyadükler heyelan ve fay hattı tehlikesi gerekçesiyle trafiğe açılmadı. Şu an kullanılmayan tünel ve viyadükleri yapan firmaya yine 745 milyon maliyetle viyadük ve tünel ihalesinin verildiği kaydedildi.

“HEYELAN TEHLİKESİ VE FAY HATTI OLMASI NEDENİYLE KULLANILMIYOR”

2012 yılında yapımına başlanan Kığı- Yedisu yolu ilçeleri arasında yapılan tünel ve viyadüklere 669 milyon TL harcandığını belirten CHP'li Hasan Aktaş, "Tünel ve viyadükler heyelan ve fay hatlarının o bölgeden geçtiği gerekçesiyle iptal edildi. Güzergah değiştirilerek yeni bir proje yapılmış bu projeye ise 745 milyon lira karşılığında yine daha önceki firmaya ihale edilmiş. Buradaki ihmale ve milyonlarca para heba edilmesine rağmen bürokrasi bu konuda sorumlu olan kişilerin üzerine gitmiyor. Yüklenici firma ise kendi kafasına göre iş yapıyor. Bunlar tamamen yandaşlara rant sağlamak amacıyla yapılan projeler. Kığı- Yedisu yolunda yapılan tünel ve viyadüklerden dolayı yaklaşık 10 yıldır iki ilçe arasındaki yol kesilmiş” diye konuştu.

“MİLLETVEKİLİMİZ SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU”

Yapılan hatalı çalışmadan dolayı Bingöl merkezden Yedisu ilçesine giden bir vatandaşın 200 kilometre fazladan yol gitmek zorunda kaldığını belirten Aktaş, “Tamamen başıboş projeler yapıldı ve milyonlar bu projelere akıyor. Ülkenin kaynaklarının buraya gitmesine rağmen herhangi bir denetim yok. Hatalı çalışmalar sonucunda atıl olarak bekletilen tünel ve viyadükler ortada dururken bu firma Kığı-Yedisu yolunda yeni yol çalışmasına başlamış. Bu ihmallerle ilgili Zonguldak Milletvekilimiz Deniz Yavuzyılmaz suç duyurusunda bulundu” ifadeleri kullandı.

"21/B AK PARTİ’YE YAKIN ŞİRKETLERİN DAVET EDİLDİĞİ MODELE DÖNÜŞTÜ”

CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, Kiğı-Yedisu yolu ihalesinin usulsüz ve şeffaflıktan uzak bir biçimde pazarlık yoluyla ihale edilmesinden dolayı Karayolları Genel Müdürlüğü ve Merkez Teşkilatlarında görevli ilgili kişiler hakkında görevi kötüye kullanma ve ihaleye fesat karıştırma iddialarıyla Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunduğunu açıkladı.

21/b usulünün AKP’ye yakın şirketlerin davet edildiği bir yönteme dönüştüğünü belirten CHP’li vekil Yavuzyılmaz, “21/b pazarlık usulüyle ihale edilebilmesi için  bunun bazı şartları var. Şartlarda deprem, sel gibi doğal afetler gibi olayların olması durumunda aciliyet içeren işlerin yapılması için uygulanan bir ihale yöntemi. Sadece üç veya beş şirketin ve oda daha çok Ak Parti’ye yakın yandaş şirketlerin davet edildiği bir modele dönüşmüş durumda. Kamu ihalelerinde normalde istisna olması gerekirken 21/b ihale usulü genel olarak bu metotla yapılıyor. Deprem sel gibi doğal afet durumlarında yapılması gereken bir yol bir ihale yöntemi bu lokasyonda herhangi bir yol, köprü, viyadük yapmanın çok tehlikeli olacağı dolayısıyla usülen bu ihalenin yapılmasının gerçeklikle bağdaşmadığı  gibi bir durum söz konusu. Biz de bu nedenle ihalenin yapılma usulüne itiraz ederek suç duyurusunda bulunduk” ifadelerini kullandı.



[old_news_related_template title="İnşaat 4 ay sonra durdu, 2 milyar 800 milyon lira farkla yeniden ihale edildi" desc="Diyarbakır’da yüksek enflasyona bağlı artan inşaat maliyetleri nedeniyle yapımı durdurulan 1000 yataklı Diyarbakır Şehir Hastanesi inşaatı 3 milyar 900 milyon TL ile en düşük teklifi veren Gürbağ firmasına ihale edildi. Aynı ihaleyi Limak geçen yıl 1 milyar 93 milyon 312 bin TL ile almıştı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/12/18/ihale.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/gundem/insaat-4-ay-sonra-durdu-2-milyar-8-milyon-lira-farkla-yeniden-ihale-edildi-7529481/"]