Meta, ücretli özellikler sunmak için çalışmalara başladı. Instagram, Facebook ve WhatsApp'ı çatısı altında bulunduran şirket, yeni bir bölüm kuruyor.

New Monetization Experiences adlı grup, daha önce Meta'nın araştırma başkanı olarak görev alan Pratiti Raychoudhury tarafından yönetilecek.

Meta'dan John Hegeman, The Verge'e verdiği röportajda, şirketin reklam işini büyütmeye kararlı olduğunu söyledi: "İnsanların ödemeye istekli olacağı ve ödemekten heyecan duyacağı yeni tür ürünler, özellikler ve deneyimler oluşturmak için fırsatlar gördüğümüzü düşünüyorum." dedi. Hegeman, düşünülmekte olan ücretli özellikler hakkında ayrıntılı bilgi vermeyi reddetti.

Meta'nın geliri neredeyse tamamen reklamlardan geliyor ve uygulamalarında zaten birkaç ücretli özellik de var.

RAKİP UYGULAMALARI ÖRNEK ALIYOR


Facebook grup yöneticileri, özel içeriğe erişim için ücret alabilir ve içerik oluşturuculara göndermek için sanal "yıldızlar" satın alınabilir. WhatsApp, belirli işletmelerden müşterilerine mesaj gönderebilmeleri için ücret alıyor ve Instagram kısa süre önce içerik oluşturucuların özel içeriğe erişim için bir abonelik ücreti almaya başlayabileceğini duyurdu.

Hegeman, “Sektörde neler olup bittiğine açıkça dikkat ediyoruz” dedi. "Ve bence bu alanda ilginç şeyler yapmış çok sayıda şirket var, umarım zamanla onlardan bir şeyler öğrenip taklit edebiliriz."

Meta, daha fazla ücretli özelliklere yönelme konusunda yalnız değil. Hatta Hegeman, “Sektörde neler olup bittiğine açıkça dikkat ediyoruz. Ve bence bu alanda ilginç şeyler yapmış çok sayıda şirket var, umarım zamanla onlardan bir şeyler öğrenip taklit edebiliriz" diyerek diğer şirketleri örnek aldıklarını söyledi. Örneğin; TikTok bu yılın başlarında içerik oluşturucular için ücretli abonelikleri test etmeye başladı. Hem Telegram hem de Snapchat, ek özelliklerin kilidini açan ücretli katmanlar ekledi.

[old_news_related_template title="Meta, rakibi BeReal'ın özelliğini Instagram'a getiriyor" desc="Meta, rakiplerinden özellikler kopyalamaya devam ediyor: Bu defa da BeReal hedefinde. Şirket, yeni rakibinin bir özelliğini Instagram'da test etmeye başladı bile." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/08/24/iecrop/instagram1-shutterstock-2_16_9_1661337710.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/teknoloji/meta-rakibi-berealin-ozelligini-instagrama-getiriyor-7325981/"]

[old_news_related_template title="Meta, fenomenler için yeni bir canlı yayın platformu test ediyor" desc="Meta, etkileyiciler için 'Super' adlı yeni bir canlı yayın platformunu test ediyor. Yeni platform, etkileyicilerin canlı yayınlara ev sahipliği yapmalarına, gelir elde etmelerine ve izleyicilerle etkileşime girmelerine olanak tanıyor. Şirketin, platformu 30 dakika boyunca kullanması için etkileyicilere 200 ila 3.000 dolar arasında ödeme yaptığı bildiriliyor. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/08/07/iecrop/depophotos_17623550_16_9_1659850303.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/teknoloji/meta-fenomenler-icin-yeni-bir-canli-yayin-platformu-test-ediyor-7293112/"]

[old_news_related_template title="Instagram ve Facebook'un sahibi Meta'nın geliri ilk kez düştü" desc="Facebook, Instagram ve WhatsApp'ın sahibi Meta, enflasyonun reklam satışlarını etkilemesiyle ilk kez gelir düşüşü bildirdi. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/07/28/iecrop/shutterstock_2066815178_16_9_1658987547.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/finans/instagram-ve-facebookun-sahibi-metanin-geliri-ilk-kez-dustu-7274299/"]