YouTuber olmak artık yeni dünyada oldukça popüler. Platform da içerik üreticileri ile arasındaki mesafeyi biraz daha kapatarak bu durumu pekiştirecek gibi görünüyor.

YouTube’un iş ortağı programında değişikliklerden önce, bir YouTube içerik oluşturucusunun en az bin aboneye ihtiyacı vardı, ancak şimdi yalnızca 500 aboneye ihtiyacı var.

Ayrıca son 90 gün içinde herkese açık üç yükleme yapmış ve son 12 ayda 3 bin saat izlenme veya son 90 günde 3 milyon Shorts izlemiş olması gerekir. Önceden ise, ya son 12 ayda 4 bin saat izlenmeye ya da son 90 günde 10 milyon Shorts görüntülemesine ihtiyaç vardı.

Ancak reklamlardan para kazanmak için içerik oluşturucuların yine de eski kurallara uyması gerekecek. YouTube bu durumu ise şu şekilde açıklıyor: "Bu içerik oluşturucular kanallarını büyütmeye devam ettikçe, mevcut uygunluk kriterlerine ulaştıklarında, başvuru sürecinden tekrar geçmek zorunda kalmadan otomatik olarak reklamlardan gelir paylaşımı ve daha da fazla avantaj elde etmeye hak kazanacaklar. ”

YouTube, YPP için yeni uygunluk kriterlerinin öncelikle ABD, İngiltere, Kanada, Tayvan ve Güney Kore'deki içerik oluşturucular için geçerli olduğunu ve diğer ülkelerin zaman içinde aynı değişiklikleri alacağını söyledi.