ABD’de faiz indirimlerinin gündeme gelmesi ve enerji dönüşümüne bağlı metal talebinin artması, bakırdan alüminyuma geniş bir yelpazede fiyatları destek verirken, demir cevheri piyasasında tablo giderek ayrışıyor.

Büyük ölçekli yeni maden projelerinin devreye girmesi ve küresel talebin ana sürükleyicisi olan Çin’de çelik üretiminin yavaşlaması, 2026'da demir cevheri fiyatları üzerinde aşağı yönlü baskının artabileceğini gösteriyor.

Çin’de yüzde 62 tenörlü demir cevheri fiyatları son bir yılda sınırlı bir artış kaydederek 106–108 dolar bandında dengelendi. Yüzde 2,5 civarındaki bu yataya yakın performans, piyasanın zaten daha zayıf bir talep ortamını fiyatlamaya başladığını ifade ediyor.

YÜZDE 20'LİK DÜŞÜŞ BEKLENİYOR

Ekonomi'den Evrim Küçük'ün haberine göre, 2026'da demir cevheri fiyatları için aşağı yönlü risklerin ağır bastığını gösteriyor. Artan deniz yolu arzı, Çin’de gayrimenkul sektöründeki kalıcı zayıflık ve yüksek stok seviyeleri, fiyatların geri çekilme yaşamasını ifade ediyor.

ING’ye göre mevcut göstergeler, 2026’da ortalama fiyatın ton başına 95 dolar civarında oluşabileceğine işaret ediyor. Fitch Ratings gelecek yıl ortalama fiyatı 90 dolar olarak tahmin ederken, 2027’de fiyatların 80 doların altına gerileyeceğini ifade ediyor.

Avustralya’da Commonwealth Bank 2026’da ortalama fiyatın 100 doların altına düşeceğini bekliyor. Westpac’ın emtia analiz ekibi ise daha sert bir düşüş öngörüyor. Bankaya göre, demir cevheri fiyatlarının 2026 yılının sonlarına doğru ton başına yaklaşık 83 dolara kadar gerileyecek. Bu da mevcut ton başına yaklaşık 106 dolar olan işlem seviyelerine göre önemli bir yüzde 20’lik düşüşü ifade ediyor.