Yapay zeka şirketi OpenAI, en az 220 milyonunun ücretli aboneliğe geçeceği tahmininde bulundu. The Information’ın, konuya yakın bir kaynağa dayandırdığı haberine göre bu sayı, tahmini 2,6 milyar haftalık kullanıcı tabanının yaklaşık yüzde 8,5’ine karşılık geliyor ve ChatGPT’yi dünyanın en büyük abonelik platformlarından biri olabilir.

ABONELİK ORANI ŞU ANDA YÜZDE 5
Temmuz ayı itibarıyla yaklaşık 35 milyon ChatGPT kullanıcısı, yani haftalık aktif kullanıcıların yaklaşık yüzde 5’i, aylık 20 dolarlık “Plus” veya 200 dolarlık “Pro” planlarına abone durumda.
GELİR ARTARKEN MALİYETLER DE YÜKSELİYOR
OpenAI’nın yıllık gelir hızının yıl sonunda yaklaşık 20 milyar dolara ulaşması öngörüyor. Fakat şirkete yakın kaynaklar, maliyetlerdeki artıştan dolayı zararların da büyüdüğünü aktarıyor.
The Information, eylül ayında yayımladığı bir analizde OpenAI’nın 2025’in ilk yarısında 4,3 milyar dolar gelir elde ettiğini; bunun 2024'ün tamamına göre yüzde 16 daha fazla olduğunu bildirmişti.
Aynı dönemde şirket, yapay zeka araştırmaları ve ChatGPT’nin işletme maliyetlerden dolayı 2,5 milyar dolar harcama yaptı.
YENİ ÜRÜNLER GELİRDE ÇEŞİTLİLİĞİ ARTIRACAK
OpenAI, gelecekte gelirinin yaklaşık yüzde 20’sini alışveriş ve reklam odaklı yeni özelliklerden elde etmeyi planlıyor. Bu hafta ChatGPT için kişisel alışveriş asistanı tanıtan şirketin, bu adımla reklam veya komisyon bazlı yeni gelir modellerine kapı aralayabileceği değerlendirmesi yapılıyor.