Türkiye tüketici sektöründe 2025’in zorlu koşullarının ardından 2026 yılına yönelik görünüm kademeli bir iyileşmeye işaret ediyor. JPMorgan, daha ılımlı maliyet enflasyonu ve baz etkilerinin şirket kârlılıklarını destekleyeceğini belirtti. Bankanın hazırladığı “Türkiye Tüketici Sektörü 2026 Görünümü” raporunda, sektör genelinde yeniden yükseliş sinyallerinin gözlemlendiği aktarıldı.

2025 YILI ZORLU GEÇTİ
JPMorgan analistleri Hanzade Kılıçkıran ve Siddhant Sahoo tarafından kaleme alınan raporda, 2025’in Türkiye’deki tüketici odaklı şirketler açısından yavaşlayan ciro artışları ve marjlardaki baskı nedeniyle zorlu geçtiği vurgulandı. Zayıf tüketici güveni ve artan kampanyalı satışların reel kârlarda yaklaşık yüzde 20’lik düşüş yarattığı belirtildi.
2026'DA TOPARLANMA BEKLENİYOR
2026 yılına ilişkin değerlendirmelerde ise ekonomik görünümün kademeli olarak iyileşeceği, ancak hane halkı kırılganlığının sürdüğü ifade edildi. Buna karşın kâr tarafındaki toparlanmanın, daha makul maliyet enflasyonu ve olumlu baz etkileriyle destekleneceği aktarıldı.
JPMorgan’ın makro ekibi, Türkiye ekonomisinin 2026’da yüzde 4,4 büyümesini beklerken, büyüme hızının özellikle yılın ikinci yarısında artacağı öngörüldü. Enflasyondaki gerilemenin ise yavaş tempoda da olsa süreceği tahmin edildi.
JPMORGAN'IN LİSTESİNİ GÜNCELLEDİ
Raporda, Coca Cola İçecek için tavsiyenin Nötr’den Endeks Üstü Getiri’ye yükseltildiği, şirketin hem "En Çok Önerilen Hisseler" listesine hem de Pozitif Katalist Takibi (+CW) kapsamına alındığı belirtildi.
-Migros – Endeks Üstü Getiri
-BİM – Endeks Üstü Getiri
-Coca Cola İçecek – Endeks Üstü Getiri
Banka aynı zamanda, Türk Hava Yolları da “değer hikayesi” olarak öne çıkarılan "Endeks Üstü Getiri" notuyla dikkat çekti.
JPMorgan, daha istikrarlı maliyet dinamikleri ve baz etkilerinin desteğiyle 2026’da Türkiye tüketici sektöründe kârlılık eğiliminin yeniden yukarı yönlü olabileceğini belirtti.