Benzinli veya dizel motorlu araçların ön camlarının kenar kısımlarında bulunan bu siyah noktalar (teknik adıyla frit), ilk olarak cam üzerindeki ısıyı dengeli bir şekilde dağıtarak "lens etkisi" adı verilen bozulmaları önlemek için kullanılıyor. Lens etkisi ise büyük ısı farklarının neden olduğu eğrilik ve optik bozulmalara verilen ad.
Ancak 'The Windscreen Company Group' adlı kuruluşun uzmanlarına göre 'fritlerin' ikinci ve çok daha kritik bir amacı daha var ki o da camı yerinde tutan yapıştırıcıyı korumak...
FRİTLERİN SİLİNMESİ CİDDİ TEHLİKE YARATABİLİR
Uzmanlar, fritlerin camın çerçeveye yapıştırılmasında kullanılan poliüretan yapıştırıcıyı güneş ışınlarından korumak için özel olarak yerleştirildiğini belirtiyor. Siyah emaye kaplamalar, ultraviyole (UV) ışınlarını bloke ederek yapıştırıcının erimesini önlüyor. Bu da camın zamanla yerinden oynamasını veya düşmesini engelliyor.
Bu önemli işlevlerinden dolayı camdaki siyah noktaların soyulması, aşınması veya solması halinde camın bütünlüğü de tehlikeye girebiliyor. Uzmanlar, bu gibi durumlarda aracın camında yapısal zayıflama oluşabileceğini ve sürüş güvenliğinin riske gireceğini vurguluyor.