Birçok sürücü, özellikle jeneratör kullanımı ya da acil durumlar için yakıtı bidonlarda sakladı. Ancak uzmanlara göre benzin ve dizel yakıtın da sınırlı bir raf ömrü bulunduğu hatırlatıldı. Uygun koşullar sağlanmadığında yakıtın kısa sürede bozulabildiği ifade edildi.

RAF ÖMRÜ DEPOLAMA ŞARTLARINA BAĞLI

Benzin ve dizel yakıtın ortalama bir yıl boyunca kullanılabilir olduğu kabul edildi. Ancak bidonun hava alması, kapağın tam kapatılmaması veya sıcaklık değişimleri, yakıtın çok daha erken bozulmasına neden oldu. Bu süreçte benzinin oktan değerinin düştüğü ve kimyasal yapısının değiştiği belirtildi.

MOTOR VE YAKIT SİSTEMİ ZARAR GÖRDÜ

Tamirciler, bozulmuş yakıtın motorda düzensiz çalışmaya yol açtığını aktardı. Yakıt filtrelerinin tıkandığı, enjektörlerin zarar gördüğü ve motorun tekleme yaptığı vakaların sıkça yaşandığı ifade edildi. Bu durumun araç sahiplerini ciddi onarım masraflarıyla karşı karşıya bıraktığı vurgulandı.

NEM EN BÜYÜK TEHLİKELERDEN BİRİ OLDU

Yakıtın saklandığı ortamın da büyük önem taşıdığı belirtildi. Nemli garajlarda veya açık alanlarda tutulan bidonlara su karışabildiği, bu tür yakıtla yapılan dolumların yakıt sisteminde ağır hasarlara yol açtığı kaydedildi.

BOZULMUŞ BENZİN NASIL ANLAŞILDI?

Uzmanlara göre eski ve kullanılamaz hale gelen benzin, keskin ve alışılmadık bir koku yaydı. Renginin koyulaştığı, şeffaflığını kaybettiği ve bidonun dibinde tortu oluştuğu gözlemlendi. Bu belirtilerin görüldüğü yakıtın kesinlikle kullanılmaması gerektiği belirtildi.

EN GÜVENLİ YOL KULLANMAMAK

Bazı durumlarda eski yakıtın taze yakıtla seyreltilmesinin mümkün olduğu ifade edilse de, bunun her zaman güvenli olmadığı vurgulandı. Uzmanlar, en doğru seçeneğin bozulmuş yakıtın tamamen imha edilmesi olduğunu aktardı. Miktarın az olması halinde ise araç dışında, kontrollü alanlarda değerlendirilmesinin daha güvenli olacağı belirtildi.