Uluslararası Otelcilik Yönetimi Dergisi'nde geçen ay yayınlanan bir araştırmaya göre, adisyona gülen yüz emojisi koymanın, ortalama bir restorandaki garsonun bahşişini %11 oranında artırabileceği bulundu.

Araştırmacılar, "Ödeme işlemi sırasında bahşiş önerilerine emojiler dahil edildiğinde, müşterilerin, hiçbir emojinin dahil edilmediği duruma göre daha yüksek oranda bahşiş verdiğini tespit ettik" diyor.

Spesifik olarak, müşteri cömertliğindeki en büyük artış, önerilen bahşiş miktarlarıyla birlikte birden fazla emojinin gösterildiği senaryolarda ortaya çıktı. Tarafsız yüzler daha düşük bahşişlerde görüldü ve önerilen yüzde arttıkça emojilerin gülümsemesi de arttı.

Tam hizmet veren restoranlarda emojilerin varlığında, ortalama bahşiş oranının %22,86'dan %25,38'e yükseldiğini görüldü; bu da toplamda %11'lik bir göreceli artış anlamına geliyor. 

Yemek dağıtım uygulamalarına gelince, ortalama bahşiş yaklaşık %10 artışla %14,66'dan %16,11'e çıktı. Paket servis siparişleri %12,61'den %16,75'e değişimle %32,8 ile en fazla büyümeyi gördü.

MÜŞTERİLERİ CEZBEDİYOR

Gözlemler, son zamanlarda müşterilerin aşırı bahşiş konusunda geri adım attığını yalanlıyor; pek çok kişi, sürekli olarak bahşiş ödemekten yorulduklarını ifade ediyor.

Araştırmacılar, "Bu etki olumlu duygularla açıklanıyor; öyle ki emojilerin varlığı müşteri için olumlu bir duygusal deneyime yol açıyor ve müşteri de emojilerin dahil edilmediği duruma göre daha büyük bir bahşiş bırakıyor" diye konuştu.

Spesifik olarak, gülen bir yüz görmek, beynin oksipitotemporal korteks adı verilen ve yüz algılarını içselleştiren bir bölgesini uyarır.

Bilim insanları, "Gülümsemeler olumlu duyguların en doğrudan sinyalidir" diye ekliyor.