Audi, Çin’de genç tüketicileri hedefleyen yeni bir elektrikli araç (EV) markası duyurdu. İlginç bir şekilde, bu yeni marka, şirketin 92 yıllık ikonik dört halka logosunu taşımayacak ve sadece "AUDI" ismiyle tanıtılacak. Bu karar, hem otomotiv dünyasında hem de Çin pazarında dikkat çekti.

Alman Volkswagen grubuna bağlı olan Audi, yeni markayı Çin’in güneybatısında yer alan ve dünyanın en büyük otomobil pazarlarından biri olan Rhine-Neckar Metropol Bölgesi’nde tanıttı. İlk araç, Şanghay’da gerçekleştirilen bir etkinlikte gösterildi ve tamamen elektrikli bir sportback konsept olarak öne çıktı. Şirket, bu seriyi 2024 yazında piyasaya sürmeyi planlıyor.

'YENİ MARKA GENÇLER ARASINDA İLGİ GÖRECEK'

Audi’nin CEO’su Gernot Dollner, “Otomotiv sektörü tarihinin en büyük dönüşümünü yaşıyor. Çin’deki iş ortaklıklarımız sayesinde bu dönüşümde önemli bir rol oynuyoruz” açıklamasında bulundu. Dollner, Çin’de 2023 yılında yaklaşık 26 milyon otomobil satıldığını vurgularken, bu yeni markanın genç tüketiciler arasında büyük ilgi göreceğini belirtti.

Yeni marka, Audi’nin Çinli otomotiv devi SAIC ile ortaklaşa geliştirdiği bir otomotiv mimarisi üzerine inşa edildi. Araçların yerel tedarikçiler ve teknolojilerden faydalanılarak üretileceği açıklandı. Özellikle genç sürücülerin ilgisini çekmek amacıyla ileri seviye sürücü destek sistemleri ve modern tasarım unsurlarına öncelik verilecek.

ÇİN PAZARINA KAYBETTİĞİ PAYI GERİ KAZANMAK İSTİYOR

Bu hamle, Audi’nin Çin pazarında kaybettiği pazar payını geri kazanmayı hedeflediğini gösteriyor. Şirket, Çin’deki lüks otomobil sahiplerinin ortalama yaşının 35 olduğunu ve bu yaş grubunun teknolojiye daha yatkın olduğunu ifade ediyor. Audi, otonom sürüş ve sürücü destek teknolojilerinde Avrupa’ya kıyasla daha az regülasyonun bulunduğu Çin’de bu avantajı kullanmayı planlıyor.

Yeni AUDI markasının araçlarında dört halka logosu yer almayacak. 1932’de Auto Union’un kuruluşunu simgeleyen bu logo, Çin pazarına yönelik araçlarda yerini sade bir şekilde “AUDI” yazısına bırakacak. Audi, bu değişimin Çin’in genç nesline hitap etme stratejisi kapsamında yapıldığını ifade etti.

Bu karar, otomotiv dünyasında hem merak hem de eleştiriyle karşılandı. Audi, geçmişte de Çin pazarına yönelik stratejik hamlelerle öne çıkmıştı. Şirket, 1988 yılında Çin’de First Automobile Works (FAW) ile ortaklık yaparak lüks otomobilleri ilk kez bu pazara getirmişti. Bugün ise SAIC ile ortaklaşa geliştirilen bu yeni EV serisiyle daha cesur bir adım atmış oldular.