EUROCONTROL’ün 24–30 Kasım 2025 tarihli Avrupa Havacılık Genel Bakış Raporu’na göre, Türkiye’den iki havalimanı zirvede yer alarak yoğunluk sıralamasına damgasını vurdu. Hem İstanbul Havalimanı hem de Sabiha Gökçen Havalimanı, bu yılki güçlü yükselişini net şekilde ortaya koydu.

İSTANBUL HAVALİMANI AVRUPA’NIN ZİRVESİNE OTURDU

Raporda yer alan verilere göre İstanbul Havalimanı, günlük ortalama 1.459 uçuşla Avrupa’nın en yoğun havalimanı olmayı başardı. Bir önceki haftaya göre sınırlı bir gerileme yaşansa da, yıllık bazda yüzde 11, 2019 yılına kıyasla ise yüzde 31 gibi dikkat çekici bir artış kaydedildi. Böylece İstanbul Havalimanı, pandemi sonrası dönemde yakaladığı büyüme ivmesini güçlendirerek uluslararası trafiğin merkezi konumunu pekiştirdi.

Uzmanlar, İstanbul Havalimanı’nın bu başarısında hem aktarma merkezi olarak artan rolün hem de Türk Hava Yolları’nın genişleyen uçuş ağının etkili olduğuna dikkat çekiyor. Ayrıca havalimanının kapasite artırımı ve teknolojik altyapısına yapılan yatırımlar, yoğunluğu yönetme performansını olumlu yönde destekliyor.

SABİHA GÖKÇEN LİSTEDE İLK 10’A GİRDİ

Türkiye’nin ikinci büyük uluslararası havalimanı olan Sabiha Gökçen Havalimanı ise güçlü büyümesini sürdürerek Avrupa’nın en yoğun 9. havalimanı oldu. Günlük ortalama 738 uçuşa ulaşan havalimanı, yıllık bazda yüzde 13, 2019’a göre ise yüzde 24 artışla dikkat çekici bir performans ortaya koydu.

Düşük maliyetli havayollarının yoğun operasyonları, genişleyen terminal kapasitesi ve artan dış hat talebi Sabiha Gökçen’i Avrupa listelerine taşıyan başlıca nedenler arasında gösteriliyor.

AVRUPA’NIN EN YOĞUN 10 HAVALİMANI

EUROCONTROL’ün 2025 verilerine göre Avrupa’da en yoğun havalimanları şöyle sıralandı:

İstanbul Havalimanı – 1.459 uçuş

London Heathrow – 1.288 uçuş

Amsterdam Schiphol – 1.259 uçuş

Paris Charles de Gaulle – 1.221 uçuş

Frankfurt – 1.193 uçuş

Madrid Barajas – 1.163 uçuş

Barcelona – 859 uçuş

Münih – 815 uçuş

İstanbul Sabiha Gökçen – 738 uçuş

Rome Fiumicino – 737 uçuş

TÜRKİYE AVRUPA HAVACILIĞINDA GÜCÜNÜ ARTIRIYOR

Türkiye’nin iki büyük havalimanının aynı anda ilk 10’da yer alması, ülkenin bölgesel havacılık merkezi olma hedefi açısından önemli bir gösterge olarak değerlendiriliyor. İstanbul’un coğrafi konumu, havayolu şirketlerinin stratejik yatırımları ve artan transit yolcu hareketi, Türkiye’yi Avrupa trafiğinde vazgeçilmez bir noktaya dönüştürüyor.