Toronto Üniversitesi’nden Prof. Sam Maglio liderliğindeki ekip, insanların bir işin geç mi yoksa zamanında mı teslim edildiği bilgisinin değerlendirme sürecini nasıl etkilediğini incelemek istedi. Çalışmada, insan kaynakları, yönetici ve denetim görevlerindeki katılımcılardan, işlerin kalite ve güvenilirlik açısından değerlendirilmesi istendi. Aynı iş örneği, bazı katılımcılara “zamanında” teslim edilmiş olarak sunulurken, diğerlerine “geç” teslim edildiği söylendi. Sonuçlar, geç teslim edilen işlerin zamanında teslim edilenlere göre kalite açısından daha düşük puanlandığını ortaya koydu.

Guardian'da yer alan habere göre; araştırma, geç teslim edilen işlerin yalnızca kalite olarak değil, aynı zamanda çalışanın güvenilirliği ve işbirliği yapma arzusu açısından da olumsuz bir etkiye sahip olduğunu belirledi. Geç teslim yapan çalışanların daha az güvenilir olduğu düşünülürken, onlara gelecekte iş verme isteği de azaldı.

Araştırma aynı zamanda erken teslim edilen işlerin ise herhangi bir pozitif etki yaratmadığını ortaya koydu. Maglio, "Herkes aynı sanat eserini veya iş başvurusunu gördü, ancak teslim süresi bilgisi değerlendirmelerini etkiledi" dedi.

Önceden yapılan bazı çalışmalar, “planlama yanılgısı” adı verilen bir olguyu da göz önüne alarak, insanların genellikle görevleri tamamlamak için gereken süreyi hafife aldığını öne sürmüştü. Yeni araştırma ise, kontrol dışındaki etkenlerden dolayı kaçırılan teslim tarihleri için çalışanın yöneticisine önceden bilgi vermesinin bazı durumlarda tolerans sağladığını belirtiyor.