Bu zarar, şirket 2020'den bu yana kaydettiği en büyük yıllık zarar oldu.

ABD'li uçak üreticisi, Avrupalı ​​rakibi Airbus AIR.PA karşı teslimat yarışında geri dönebildi ve bir dizi oluşturma hatasının ardından sonraki kurumlar ile alışveriş sert suçlamalarına maruz kalma süreleri. CEO Kelly Ortberg, şirketin mali ve hukuki sorunları çözülüyor.

2010'lu yıllarda rekor düzeyde kâr eden Boeing, en çok şeytan 737 MAX jetinin iki çöküşünün üretim kalitesi ve güvenlik endişelerine yol açmasının ve sertifikasyon sürecini yönlendirdiklerini yanlış yönlendirdiğini iddiaların ardından 2019'dan bu yana 20 milyar dolardan fazla zarar verdi.

Coronavirüs salgınının mali durumunu daha da kötüleştirirken, 2024'ün başında yeni bir 737 MAX uçağının uçuş sırasında panelinin kopması Boeing'i başka bir krizle karşı karşıya bırakmıştı.

Ortberg, geçen yıl meydana gelen uçak kazasının ardından güvenlik endişelerini gidermek için şirketin çalıştığını ve üretim hatalarını çözme konusunda ilerleme kaydettiğini açıkladı.

Boeing'in savunma, uzay ve güvenlik birimi, 2024 yılının ilk dokuz yerinde 3,15 milyar dolara zarar verdi.

Şirket, geçen haftalarda listelemişti, dördüncü çeyrekte şirket zararının Wall Street tahminlerinin neredeyse üç parçanın yaklaşık 4 milyar alana ulaşacağını duyurmuştu.