Otomobil dünyası, enerji krizi ve sürdürülebilirlik baskısıyla son on yılda tamamen yeniden şekillendi. Bu dönemde, Çinli BYD ve Amerikalı Tesla, elektrikli araç (EV) pazarında mutlak hakimiyet için kıyasıya bir rekabete girişti. Ancak efsanevi Alman ve Koreli üreticiler arasında kurulan yeni bir ittifak, bu iki devin de oyunu yeniden düşünmesine neden olabilir.

Tesla, on yıl önce lüks EV modelleriyle pazarı domine etti. Ancak son yıllarda BYD, Tesla kadar güçlü teknolojiyi daha uygun bir giriş fiyatıyla sunarak güçlü bir rakip olarak ortaya çıktı. 

2025 yılı itibarıyla BYD, toplam küresel EV satışlarında Tesla'yı geride bırakarak yılı lider tamamlamaya hazırlanıyor. (Tesla ise %43'lük pazar payıyla ABD iç pazarındaki liderliğini koruyor.)

Tesla ve BYD, EV pazarını paylaşırken, Alman devi BMW oyunu değiştirecek adımlar atıyor. Kendini sadece elektrikli araçlarla sınırlamayan BMW, bu yıl Toyota ile iş birliği yaparak ilk hidrojenle çalışan BMW'yi yollara çıkardığını duyurmuştu. Şimdi ise BMW, EV teknolojisinin "geleceği" olarak kabul edilen bir alanda dev bir adım daha attı.

Samsun ile işbirliği yaptı

BMW, Koreli batarya devi Samsung SDI ve yerel şirket Solid Power ile iş birliği yaparak, "tamamen katı hal pili" (solid-state battery) teknolojisini geliştireceğini duyurdu.

Geleneksel pillerin aksine, "tamamen katı hal" pilleri, yeni nesil EV teknolojisi olarak kabul ediliyor. Uzmanlara göre bu teknoloji; daha yüksek enerji yoğunluğu, çok daha hızlı şarj süreleri, daha uzun kullanım ömrü ve daha iyi güvenlik sunuyor.

BMW ve Solid Power, 2022'den beri bu teknoloji üzerinde çalışıyordu. Şimdi Samsung SDI'ın bu ittifaka dahil olması, sürecin hızlanması için Koreli devin "büyük ölçekli hücre üretimindeki" uzmanlığından faydalanmayı amaçlıyor.

Yeni ortaklıkta Samsung SDI, Solid Power'ın sülfür bazlı katı elektrolitiyle hücreleri üretecek; BMW ise batarya paketleri ve modüllerine odaklanacak.

Sektörde "iş birliği" yaklaşımı

Otomotiv endüstrisi fosil yakıtlardan uzaklaşmaya çalışırken, BMW, Samsung SDI ve Toyota gibi devler, uzmanlıklarını paylaşarak bu geçişi hızlandırıyor.

Özellikle Toyota, bu yaklaşımda öncü rol oynuyor. BMW ile hidrojen ortaklığından, Mazda ve Subaru gibi yerel rakipleriyle yaptığı iş birliklerine kadar Toyota, içten yanmalı motorlara alternatif çözümler geliştirmek için bilgi birikimini paylaşmaya devam ediyor.

(Yasal Uyarı: Bu haber tamamen bilgilendirme amaçlıdır ve yatırım tavsiyesi olarak değerlendirilemez.)