Dünyanın başlıca konteyner taşımacılık şirketlerinden Fransız CMA CGM, ABD'nin ticaret gemilerini korumak için bölgeye savaş gemilerini göndermesinin ardından Kızıldeniz'i tekrar gemi rotalarına dahil etme kararı aldı.
Dünya deniz trafiğinin önemli bir bölümünün geçtiği ve Asya ile Avrupa arasındaki en kısa rotayı oluşturan Kızıldeniz'i kullanan gemiler bir süredir Yemenli Husilerin saldırısına maruz kalıyordu.
Aralarında Maersk ve Hapag-Lloyd'un da yer aldığı dünyanın başlıca gemi işletmecileri Kızıldeniz yerine çok daha uzun bir rota olan Afrika'nın etrafını dolaşmayı tercih etmeye başlamışlardı.
ABD'nin Husi saldırılarını önlemek amacıyla Kızıldeniz'de devriye gezecek uluslararası bir güvenlik mekanizması kurduğunu açıklamasının ardından gemi işletmecileri tekrar Kızıldeniz rotasını kullanacaklarını açıklamaya başladılar.
KIZILDENİZ'E DÖNÜŞLER BAŞLADI
Pazar günü Kızıldeniz'e dönme kararı alan Maersk'in ardından dün de CMA CGM bir açıklama yaparak "güvenlik durumuna yönelik ayrıntılı gözden geçirmede" bulunduğunu belirtti.
Açıklamada "Süveyş Kanalı'ndan geçen gemilerin sayısını kademeli olarak artırmak üzere seçenekleri değerlendiriyoruz. Durumu sürekli takip ediyoruz ve gerekmesi halinde planlarımızı yeniden değerlendirmeye ya da düzenlemeye hazırız" denildi.
Almanya'nın konteyner taşımacılık şirketi Hapag-Lloyd'un sözcüsü ise şirketin Kızıldeniz'i yeniden kullanmaya başlayıp başlamayacağına bugün karar vereceğini söyledi.
Şirket geçen hafta 25 geminin kullandığı rotayı değiştirerek gemilerin Kızıldeniz'i kullanmayacağını açıklamıştı.