We-Flytour, 26 Kasım’a kadar başlaması planlanan tüm turları iptal etti. Şirket ayrıca, 22 Kasım - 31 Aralık tarihleri arasındaki bin 800 turun iptal edildiğini duyurdu. 1 Ocak 2025’ten sonra gerçekleştirilecek olan bin 500 turun durumu ise henüz netlik kazanmadı. İflas başvurusu öncesinde yapılan duyuru, şirketin operasyonlarını tamamen durdurduğunu gösteriyor.

TÜRKİYE'DE OPERASYONLAR DURDURULDU

We-Flytour, iflas öncesinde Türkiye, Yunanistan, İspanya ve Mısır’da 10 destinasyon yönetim şirketi ve bir uçuş komisyonculuğu şirketiyle faaliyet gösteriyordu. 

Şirketin Türkiye merkezli operasyonları, özellikle Antalya üzerinden yürütülüyordu. Ancak bu destinasyonlardaki faaliyetler de iflas nedeniyle durduruldu.

SİGORTA MAĞDURLARA YARDIM SAĞLIYOR

DRSF, iflas nedeniyle mağdur olan tatilcilerin güvenli bir şekilde evlerine dönmesi veya mümkünse tatillerine devam edebilmesi için çalışmalar yürütüyor.

Almanya ve seyahat destinasyonlarında özel yardım hatları kuran DRSF, müşterilere hızlı bir şekilde ulaşarak durumun kontrol altına alınmasını sağladı. Tatilleri iptal edilen müşterilere, ödemelerin geri yapılması için işlemler başlatılacak.

KREDİ KARTI KRİZİ İFLASI TETİKLEDİ

Şirketin iflasının ana nedeni, ödeme sistemindeki sorunlar olarak gösteriliyor. Santander Bank’a bağlı Get Net hizmetinin piyasadan çekilmesinin ardından, yeni kredi kartı sağlayıcısıyla ödeme altyapısını kuramayan We-Flytour, ciddi likidite sorunları yaşadı. 

Bu durum, satış ortaklarının desteğini kaybetmesine ve mali krizin daha da derinleşmesine neden oldu.

YATIRIMCILAR ŞİRKETİ KURTARABİLECEK Mİ?

We-Flytour’un geçici iflas yöneticisi Heike Metzger, şirketi satın almak isteyen bazı yatırımcıların kendileriyle iletişime geçtiğini açıkladı. Metzger,  "Şirketin geleceği için umut var. Görüşmeler devam ediyor" diyen Metzger, şirketin finansal durumuyla ilgili net bir tablo oluşmadığını ve sürecin zaman alacağını belirtti.