Orta Doğu'nun geleneksel tatları ile modern çikolata üretiminin birleşimiyle ortaya çıkan Dubai çikolatası Türkiye'de olduğu gibi Avrupa'da ilgi odağı oldu.
Kadayıf ve Antep fıstığının çikolata birleştiği bir lezzet olan Dubai çikolatası satıldığı yerlerde fiyatının yüksek olmasına rağmen büyük ilgi görüyor. Hatta son dönemde birçok ülkede insanlar çikolatayı yerinde yemek için Dubai'ye gidiyor.
DUBAİ ÇİKOLATASI TURİZMİ ARTTIRDI
Körfez metropolü Dubai, Almanya'da son dönemde oldukça popüler hale geldi. Seyahat portalı Expedia tarafından yakın zamanda yapılan bir analize göre, Berlin'den Dubai'ye uçuşlar yüzde 125 arttı.
GENÇLER DE DUBAİ'YE GİTMEYİ HAYAL EDİYOR
Dubai çikolatasının çıkış yeri olan Birleşik Arap Emirlikleri, Almanya'da gençlerin hayalini süslüyor. Araştırmaya göre 18-24 yaş arasındaki Almanların yüzde 32'si Dubai'ye seyahat etmeyi hayal ediyor.
Expedia sözcüsü Susanne Dopp, "Bu yeni alışveriş gezisi türüne 'Ürün Kaçamakları' adını veriyoruz" diyor. “Sosyal medya bu eğilimin arkasındaki ilham kaynağı oldu. Odak noktası, kendi ülkede bulunmayan veya elde edilmesi zor olan özel bir ürünü satın almak."
Ankete göre Almanya'daki Z kuşağının yüzde 53'ü halihazırda trend ürünlere göre bir seyahat noktası seçiyor. Dubai'nin yanı sıra, K-güzellik ürünleriyle Güney Kore (yüzde 31) ve tuhaf DIY tatlılarıyla (yüzde 30) Japonya da popüler lokasyonlar arasında yer alıyor.