368 yolcu taşıma kapasitesine sahip tramvay, şehir içi ve şehirlerarası hatlarda hizmet verecek. Saatte 80 km hız yapabilen ve klimalı konfor sunan araç, 3 şehri bir araya getirecek.
MÖDÜLER TASARIMI DİKKAT ÇEKTİ
Modüler tasarımı sayesinde bakım için kolayca bölümlere ayrılabilen tramvay, farklı uzunluklarda da kullanılabilecek şekilde üretildi. Euronews'te yer alan habere göre; tramvay, Çekya merkezli Škoda Group tarafından üretildi ve Mannheim’a ilk teslimatı Eylül ayında yapıldı. Tamamı 2026 yılı sonuna kadar teslim edilmesi planlanan bu projede toplam maliyet 260 milyon euroyu aşıyor.
Rhine-Neckar Ulaşım Ağı (RNV), uzun tramvaylar konusunda geçmişte de rekorlara imza atmış bir bölge. 1960’larda kullanılan 38.55 metrelik tramvay da o dönemin en uzunu olarak kayıtlara geçmişti. Yeni tramvay, Budapeşte’de 2016’dan beri hizmet veren 55.9 metrelik araçtan bu unvanı devraldı.
YOLCU TRANLERİNİN GÖLGESİNDE KALIYOR
Bu dev tramvayların rekorları, daha uzun yolcu trenlerinin gölgesinde kalıyor. Örneğin, 2022’de İsviçre’de bin 910 metre uzunluğundaki bir yolcu treni Guinness Rekorlar Kitabı’na girdi. 100 vagon ve 25 lokomotiften oluşan bu dev tren, UNESCO Dünya Mirası listesindeki Albula Hattı boyunca 61 kilometrelik bir rotayı 46 dakikada tamamladı.