Son dönemde banka müşterilerine yönelik sahte e-postalar artış gösterdi. Bu dolandırıcılığın yeni hedefi Sparkasse müşterileri. Dolandırıcılar, hesapların devre dışı bırakıldığına dair sahte uyarılar gönderiyor ve kullanıcıları kişisel bilgilerini güncellemeye zorlayan bağlantılara tıklamaya teşvik ediyor.
DOLANDIRICILARIN YÖNTEMİ
camiahaber'de yer alan bilgilere göre, Sahte e-postalar, genellikle kişisel hitap içermiyor ve yazım hatalarıyla dolduruluyor. Mesajlarda "Hesabınız devre dışı bırakıldı, tekrar aktif hale getirmek için buraya tıklayın" gibi ifadeler yer alıyor. Uzmanlar, Sparkasse ve diğer güvenilir bankaların bu şekilde kullanıcı bilgisi talep etmediklerini ve hesapları habersizce devre dışı bırakmadıklarını belirtiyor.
UZMANLARDAN ÖNEMLİ ÖNERİLER:
Bu tür bir mesaj alındığında, e-postadaki bağlantıya tıklanmamalı, kişisel bilgiler paylaşılmamalı ve mesaj spam klasörüne taşınmalıdır. Ayrıca, banka müşterileri resmi bildirimlerin yalnızca banka uygulamaları veya doğrudan şubeler üzerinden yapılacağı konusunda uyarılıyor. Dolandırıcılıklardan korunmak için yalnızca güvenilir kanallar kullanılmalıdır.
Bu tür dolandırıcılık girişimleri, önceki dönemde Targobank, N26 ve Advanzia Bank müşterilerini de hedef almıştı. Sparkasse'nin geniş müşteri kitlesi nedeniyle, bu dolandırıcılığın daha fazla kişiyi etkileyebileceği düşünülüyor.
Dolandırıcıların gönderdiği SMS'teki linke tıkladığınız anda ise banka hesabınızın sıfırlanma riski bulunuyor. Bankanızdan resmi bir açıklama ya da arama almadığınız sürece gelen SMS'lere inanmamak banka hesaplarınız için büyük önem taşıyor.