Güney Kore Geçici Başkanı Çoi Sang-mok, ülke tarihinde en fazla can alan uçak kazasından sonra, bütün havayolu şirket ve işletmelerine acil teftişlerde bulunulması emrini verdi.

Yetkililer, kazada hayatını kaybedenleri tespit etmek ve kazaya neyin sebep olduğunu anlamak için çalışmalara devam ediyor.

Jeju Air havacılık şirketine ait bir Boeing 737-800, Muan Uluslararası Havalimanı'nda pisti kaçırarak karnı üzerine iniş yaparak sürüklendi.

Uçak, bir duvara çarptıktan sonra alev topuna döndü. Uçakta bulunan 175 yolcu ve altı mürettebattan dört kişi hayatını kaybetti. İki mürettebat üyesi sağ kurtarıldı.

Çoi, Seul'da kurulan bir kriz masasında, önceliğin ölenlerin kimliklerinin tespiti, yakınları kaybeden ailelerin desteklenmesi ve sağ kurtulanların tedavisi olduğunu söyledi.

Geçici Başkan, "Kaza soruşturmasının nihai sonuçları çıkmasa bile, yetkililerden soruşturma sürecini şeffaf bir şekilde yönetmeleri ve yaslı aileleri hızla bilgilendirmelerini istiyoruz" dedi.

Ulaştırma Bakanlığı, uçak kazalarının tekrarlanmasını önlemek amacıyla tüm havayolu işletim sistemlerinin acilen denetiminden geçirilmesini talep etti.

Yetkililer, Güney Kore’de faaliyet gösteren 101 Boeing 737-800 tipi uçağın tamamının denetime tabi tutulabilmesi ihtimalini konuşuyor.

Kazada hayatını kaybedenlerin çoğu, Tayland’dan dönen Korelilerden oluşuyordu. İki Tayland vatandaşı da ölenler arasındaydı.

Kazada ölen bir Taylandlının babası Boonchuay Duangmanee, "Kabullenmek, bu durumla barışmak durumundayım. Bu bir kazaydı. Herkesin başına gelebilir. Ne yaparsam yapayım, kızım geri gelmeyecek" dedi.

Yetkililer, uçağın kuş süresine çarptığıyla ilgili iddiaları inceliyor. Uçağın neden bu kadar hızlı iniş yaptığı ve iniş takımlarının neden açık olmadığı konularında hala birçok soru işareti bulunuyor.

Kaza sırasında pilotlar, kuşlarla çarpıştıklarını belirterek mayday sinyali göndermiş ve inişi iptal edip tekrar denemek istediklerini bildirmişti. Ancak uçak, pistin ortasında karın üzerine iniş yaparak pistin sonundaki duvara çarptı.

Kazayı inceleyen yetkililer, pist sonunda yer alan antenin ve uçağın çarptığı duvarın kazadaki rolünü inceliyor. Lufthansa pilotu ve uçuş güvenliği uzmanı Christian Beckert, "Normalde pistin sonunda bir duvar bulunmaz. Genellikle uçağın yavaşlamasını sağlayan sistemler bulunur" dedi.