Oklahoma Eyalet Üniversitesi tarafından yapılan ve Current Psychology dergisinde yayımlanan çalışmada, ortalama 20 yaşındaki 285 üniversite öğrencisinin mesaj alışkanlıkları incelendi. Çalışmada; dijital simgelerin kişilik özellikleriyle olan ilişkisini ortaya koymak için 40 farklı yaygın emojiyi ne sıklıkla kullandıkları masaya yatırıldı.

NASIL GÖRÜNMEK İSTEDİĞİNİZLE ALAKALI

Araştırmaya göre emoji kullanımı yalnızca duygularla ilgili değil; aynı zamanda kişinin kendini başkalarına nasıl göstermek istediğiyle doğrudan ilişkili. Araştırmada, "Emojilerin, başkalarının algısını yönlendirme stratejilerinin bir parçası olabileceğini ve kişinin kendini olumlu sunma çabalarıyla bağlantılı olduğunu gördük" ifadeleri kullanıldı.

Özellikle kadın katılımcıların; daha anlaşılabilir, açık fikirli ve uyumlu görünmek için metinlerine daha fazla emoji eklediği tespit edildi.

Özetle hem uzmanlar hem de sosyal medya analistleri emoji kullanımının artık yalnızca duygusal bir ifade biçimi olmadığını, aynı zamanda kişisel imaj yönetimi ve sosyal mesajlaşmanın bir parçası haline geldiğini söylüyor.

AİLELERE AYRICA UYARI YAPILDI

Öte yandan araştırmanın bir diğer çarpıcı yanı ise çocuk ve gençlerin emoji kullanımıyla ilgili saklı mesajlar taşıyabileceği yönündeki uyarılar oldu.

For Working Parents adlı kuruluşun kurucusu Amit Kalley, geçen ay sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda bazı emojilerin gençler tarafından "karanlık anlamlar" için kullanıldığını belirtti. Ebeveynlerin, çocuklarının kullandıkları emojilerden şüphelendikleri anda bunları internette aratıp ardında başka bir anlam olup olmadığını öğrenmeleri tavsiye edildi.