Avrupa Birliği, 2035 itibarıyla içten yanmalı motorlu araç satışlarını fiilen sona erdirmeyi öngören düzenlemeden geri adım attı. Emisyon hedefleri yeni çerçevede yumuşatılırken, otomotiv üreticilerine daha fazla esneklik tanındı. Sentetik yakıt ve hibrit teknolojiler  yeniden gündeme alındı.

Avrupa Parlamentosu’nun en büyük grubu olan Avrupa Halk Partisi (EPP) Başkanı Manfred Weber, Bild gazetesine yaptığı açıklamada, karbon emisyonu hedeflerinin daha esnek hale getirileceğini duyurdu. 

Weber, 2035’ten itibaren yeni araç kayıtlarında otomobil üreticilerinin filo bazında yüzde 100 yerine yüzde 90 CO₂ azaltımı hedefiyle yükümlü olacağını, 2040 sonrası için de yüzde 100’lük bir hedef öngörülmediğini söyledi. Bu düzenlemenin, içten yanmalı motorlara yönelik fiili yasağın rafa kaldırılması anlamına geldiğini belirtti.

Weber, kararın özellikle Almanya başta olmak üzere büyük otomotiv ülkeleri için kritik olduğunu vurgulayarak, değişiklikle on binlerce sanayi çalışanının istihdamının korunacağını ifade etti.

DÜZENLEME BENZİN VE DİZELE BALTA VURUYORDU

Almanya, İtalya ve bazı AB ülkeleri, 2035’te yürürlüğe girmesi planlanan “sıfır emisyon” zorunluluğunun gevşetilmesi için uzun süredir baskı yapıyordu. Mevcut düzenleme, 2035 sonrası satılacak tüm yeni araçların sıfır CO₂ emisyonuna sahip olmasını şart koşuyor, benzinli ve dizel motorlu araçların satışını sona erdiriyordu.