Genetik test devi 23andMe, zorlu bir süreçten geçerken iş gücünün yüzde 40'ını, yani 200 çalışanını işten çıkarma kararı aldı. Şirket, DNA tabanlı soy araştırması ve sağlık analizleriyle tanınsa da, finansal sıkıntılar sebebiyle ayakta kalma mücadelesi veriyor. Ayrıca, üzerinde çalıştığı tedavi projelerini de askıya alacak.
TASARRUF İLE İFLASTAN KURTULMAYI HEDEFLİYORLAR
BBC'de yer alan habere göre; 23andMe'nin ortak kurucusu ve CEO’su Anne Wojcicki, bu zor kararları alarak şirketin uzun vadeli başarısına odaklanmak istediklerini belirtti.
Wojcicki, işten çıkarmaların yanı sıra geliştirme sürecindeki tedavi projelerinin lisanslanabileceğini veya satılabileceğini söyledi. Şirket bu yeniden yapılanmayla 35 milyon dolarlık bir tasarruf elde etmeyi hedefliyor; ancak plan, 12 milyon dolarlık bir maliyet de getirecek.
MİLYONLARCA KULLANICININ VERİLERİ ÇALINDI
Geçtiğimiz yıl milyonlarca kullanıcının kişisel bilgilerinin çalındığını duyuran 23andMe, bu güvenlik açığı sonrası zorlu bir süreç yaşamıştı. Saldırganlar, diğer veri ihlalleri sonucu sızdırılan e-posta ve şifre bilgilerini kullanarak siteye erişim sağlamış ve kullanıcıların aile ağaçlarına kadar birçok özel bilgiyi elde etmişti.
Şirket, bu durumun ardından ABD, İngiltere ve Kanada’daki veri koruma otoriteleri tarafından soruşturma altına alındı.
YÖNETİM KURULUNDAN 8 KİŞİ İSTİFA ETTİ
23andMe'nin finansal durumu da giderek kötüleşti. 2021 yılında 3,5 milyar dolar değerlemeyle Nasdaq borsasında listelenen şirketin hisse değeri 17,65 dolara kadar çıkmıştı, ancak bu yıl yüzde 70 oranında düşüşle 5 doların altında işlem görüyor. Temmuz-Eylül döneminde şirketin geliri, geçen yıl aynı dönemde elde edilen 50 milyon dolardan 44 milyon dolara gerilerken, zararları ise 59 milyon dolara düştü.
Eylül ayında ise yönetim kurulunun sekiz üyesinden yedisi, CEO Wojcicki’nin sunduğu satın alma teklifinden memnun kalmadıkları gerekçesiyle istifa etti. Bu durum, 23andMe için yeni bir darbe olarak değerlendiriliyor.
23andMe, geçmişi izleme ve genetik test alanında dünya çapında tanınan bir marka olarak konumunu korumaya çalışırken, kullanıcı güvenini yeniden kazanmak ve finansal durumunu düzeltmek için mücadele veriyor.