Toplam uzunluğu 8 kilometre olan Øresund Köprüsü, hem otoyol hem de demiryolu trafiğini taşıyor. Yapı, İsveçli Svedab ile Danimarkalı A/S Øresundsforbindelsen şirketlerinin ortak projesi olarak hayata geçirildi.

Köprü:

- İsveç’in Malmö kenti yakınlarından başlıyor,

- Øresund Boğazı’nın ortasındaki yapay ada Peberholm'a ulaşıyor,

Ardından Peberholm’dan Danimarka'nın Amager Adası'na, yani Kopenhag Havalimanı'nın bulunduğu bölgeye kadar tünelle devam ediyor.

Böylece yolcuların toplam yolculuk mesafesi 16 kilometreyi buluyor.

5 YILIN ARDINDAN TRAFİĞE AÇILDI

Köprünün inşası 1995'te başladı ve 2000 yılında trafiğe açıldı. Açılışından iki yıl sonra, uluslararası IABSE tarafından "Yılın En İyi Yapısı" ödülüne layık görüldü.

Yapay ada Peberholm, köprü ile tünelin birleştiği stratejik bir geçiş noktası. Adada sadece yetkili araçların kullanabildiği bir servis çıkışı ve olası kazalara müdahale için helikopter pisti bulunuyor.

Adaya halkın girişine izin verilmiyor; ada ekosisteminin doğal şekilde gelişmesi için insan etkisi minimum düzeyde tutuluyor.

GEÇİŞ ÜCRETLERİ CEP YAKIYOR

3.4 milyar sterlinlik (yaklaşık 193 milyar TL) maliyeti bulunan köprünün masraflarının 2037 yılına kadar tamamen karşılanması hedefleniyor. Bu nedenle geçiş ücretleri oldukça yüksek:

Motosiklet: £25,68 (yaklaşık 1.456 TL)

Binek araç: £50,77 (yaklaşık 2.878 TL)

Karavan, minibüs veya römorklu araç: £178,55 (yaklaşık 10.125 TL)

Köprü, bu fiyatlara rağmen iki ülke arasında en hızlı ve en konforlu ulaşımı sağladığı için yoğun ilgi görüyor.

AVRUPA'NIN EN UZUN İKİNCİ KÖPRÜSÜ

Øresund Köprüsü, Avrupa'nın en uzun köprüleri listesinde ikinci sırada yer alıyor. Birincilik ise 18,1 kilometrelik Kerç Köprüsü'ne ait. Kerç Köprüsü, Rusya'nın Krasnodar bölgesindeki Taman Yarımadası ile Kırım'daki Kerç Yarımadası'nı birbirine bağlıyor.