Elazığ ile Tunceli arasındaki ulaşımı yıllardır feribotlara mahkûm eden Pertek Köprüsü bir kez daha tartışma konusu oldu. İktidarın “ihale yapıldı” açıklamalarına karşın somut bir takvim ortaya koyamaması tepki çekerken, CHP Elazığ Milletvekili Gürsel Erol, köprünün en az 10 yıl boyunca hayata geçirilmesinin mümkün olmadığını belirterek, verilen sözlerin bölge halkını oyalamaktan öteye geçmediğini söyledi.

İLK 10 YIL İÇİN BEKLENTİ HAYAL”

Pertek Köprüsü’nün kısa vadede hayata geçirilmesinin mümkün olmadığını vurgulayan CHP’li Erol, projeye ilişkin gerçekçi olunması gerektiğini söyledi. Erol,

“Pertek Köprüsü ile ilgili ilk 10 yıl içinde bir beklentiye girmek hayaldir. Bununla ilgili vaatte bulunmak hemşerilerimizi kandırmaktır. Köprünün maliyetinin 300–400 milyon dolar olduğu ifade ediliyor. Bugünün ekonomik koşullarında bunun yapılması mümkün görünmüyor. Çok büyük bir maliyet söz konusu” dedi.

“ÖNCELİK ERZİNCAN–TUNCELİ YOLU OLMALI”

Köprünün tek başına bölgesel bir ulaşım ağı oluşturmayacağına dikkat çeken Erol, önceliğin başka projelere verilmesi gerektiğini belirtti.

“Pertek Köprüsü şu an yalnızca Elazığ ile Tunceli arasındaki geçişi sağlar. Oysa önce Tunceli–Erzincan yolunun yapılması gerekiyor. Bu yol olmadan Karadeniz ile bu bölgenin bağlantısı kurulamaz. Erzincan–Tunceli yolu tamamlanırsa Pertek Köprüsü gerçek anlamda bir geçiş güzergâhına dönüşür” ifadelerini kullandı.

AKP: İHALE YAPILDI, SÜREÇ İLERLİYOR

AKP Elazığ Milletvekili Erol Keleş ise daha önce yaptığı açıklamada, Elazığ ve Tunceli’yi doğrudan birbirine bağlayacak Pertek Köprüsü ve Elazığ–Pertek İl Yolu Projesi’nde önemli aşamaların tamamlandığını öne sürmüştü. Keleş, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 22 Kasım 2023’te ihalesi yapılan projede, 29 Şubat 2024 itibarıyla yüklenici firmaya yer tesliminin yapıldığını ve çalışmaların sürdüğünü açıklamıştı.

Keleş ayrıca, köprünün güzergâhının belirlendiğini ve proje ihalesinin 2026 yılının ilk yarısında tamamlanmasının planlandığını ifade etmişti.