Uçağın kalkış hazırlıkları sırasında kebin ekibi her kapının "armed" konumuna geçmesi için bir kolu çekerek kapıyı hazırlığa alır ve bu aşamada, kapı penceresine kırmızı bir şerit yerleştirilir. Peki, bu ne anlama gelir?
İlk bakışta yalnızca estetik bir detay gibi görünen bu şerit, aslında uçağın tahliye sistemlerinin devreye girmesini sağlayan kritik bir işarettir. Kapıların “armed” konumuna geçmesi, tahliye kaydıraklarının hazır hale gelmesini sağlarken, kapının açılması durumunda kaydırakların, patlayıcı bir kuvvetle dışarı fırlayacağını gösterir. Kırmızı şerit özellikle dışarıdan müdahale etmeye çalışan acil durum ekiplerine kapının bu tehlikeli durumunu belirtir. Bu bilgi, kurtarma ekiplerinin güvenli bir şekilde hareket etmelerine yardımcı olur.
HAYATİ BİR ÖNEME SAHİP
Acil bir durumda kaydırakların patlayıcı bir hızla açılması, ciddi yaralanmalara yol açabilir örneğin yanlışlıkla açılan bir kapı, kaydırakların hızla dışarı fırlamasına neden olabilir ve önündeki kişileri ciddi şekilde yaralayabilir. Bu yüzden, uçakların tahliye sistemlerinin hızlı ve doğru bir şekilde çalışması çok önemlidir. Federal Havacılık Kurumu (FAA) tarafından belirlenen güvenlik standartlarına göre, uçaklar acil bir durumda 90 saniye içinde tahliye edilmelidir. Bu hız için kaydırakların sadece altı saniye içinde tam kapasiteyle şişmesi gerekir.
Bu sebeple, yangın söndürme ekipleri veya diğer kurtarma görevlileri kırmızı şeridi gördüklerinde, kapının kaydırakla bağlı olduğunu hemen anlayarak bu kapıyı açmamaya özen gösterir. Bunun yerine, güvenli bir tahliye için başka bir kapıya yönelirler.