Stellantis dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin'de yıllardır devam eden zayıf satışlarının ve üretimdeki düşüşün ardından böylelikle Çin'deki stratejisini değiştirecek bir adım atmış oldu.
Chrysler'ın sahibi Stellantis ile ortak girişim kurulmasına ilişkin Leapmotor da açıklama yaparken, şirketin yüzde 51 hissesine sahip olacak olan Stellantis, Zhejiang Leapmotor Technology'nin ürünlerinin Çin dışında ihracatı, satışı ve üretimi için münhasır hakları elinde bulunduracak.
ÇİN'DE OTOMOBİL SATMAKTA ZORLANMIŞTI
Volkswagen ve Çinli elektrikli araç üreticisi Xpeng arasında temmuzdaki anlaşmanın ardından yapılan bu yeni anlaşma Çin'de otomotiv alanındaki ortaklıklarda yeni bir dönem açarak Çin'in elektrikli araç teknolojisi alanında nasıl bir küresel merkeze dönüştüğünü yansıtıyor.
Stellantis'in CEO'su Carlos Tavares, Leapmotor'un CEO'su Zhu Jiangming'in yanında Çin'deki Hangzhou kentinde yaptığı açıklamada "Çin'de çok başarılı olamadık bu nedenle Çinli bir ortağa güvenmeyi tercih ettik" dedi.
2021'in başında Fransız PSA'nın Fiat Chrysler (FCA) ile birleşmesiyle kurulan Stellantis, Çin'de otomobil satmakta zorlandı ve Dongfeng Motor Group ile ortak girişimde bulunduğu ülkede yeniden yapılanma arayışına girdi.
Markaları arasında Fiat ve Peugeot da bulunan grup, bir yıl önceki açıklamasında Çin'de Jeep üreten Guangzhou Automobile Group ile ortak girişimini sonlandırdığını duyurmuştu. (REUTERS)