Japon araç kullanıcıları, bu hızlı ve etkili sistem sayesinde büyük çaplı açık artırmalarda bile araçların alınıp alınmayacağını sadece 5 dakikada karar vermelerini sağlıyor. Bundan dolayı araba alırken ne servise gitme ihtiyacı duyuyorlar ne de arabadan anlayan bir arkadaşa ihtiyaçları var.
ÇAPRAZDAN GÖVDE KONTROLÜ
Japonların ilk kontrolü, gövde yapısındaki eğriliği anlamaya yönelik basit bir göz taraması. Alıcı, sol ön köşeden aracın sağ arka tarafına, ardından tam ters istikamete bakıyor. Far hizasında kaputun yukarı kalkması, bagaj kapağındaki yansımaların bozulması ya da köşelerde eğrilik tespit edilmesi aracın geçmişte kaza geçirdiğinin güçlü bir göstergesi olarak kabul ediliyor. Japonların deyimiyle, "Gövdesi yamuk olan araba, daha ilk bakışta yalan söyler."
YAĞ ÇUBUĞU VE MOTOR ISISI TESTİ
Motorun genel durumu, yağ çubuğu kontrolüyle anında ortaya çıkıyor. Yağ çubuğundan keskin bir koku geliyorsa motor aşırı ısınmış, çubuk tamamen kararmışsa yağ en az 15 bin kilometredir değişmemiş demek.
Daha sonra kaputun sıcaklığı elle kontrol ediliyor:
– Kaput çok zor ısınıyorsa motor zayıf,
– Ilık ama yakmıyorsa iyi durumda,
– El yakacak kadar sıcaksa aşırı ısınma sorunları mevcut.
DİREKSİYON, HALI VE PEDAL AŞINMASI
Japonya'da alıcılar kilometre verisine değil, aşınma izlerine odaklanıyor. Direksiyon simidi soyulmuşsa ancak göstergede 78 bin kilometre yazıyorsa, kilometrenin geri sarılmış olma ihtimali yüksek. Pürüzsüz fren pedalı 200 bin kilometrenin üzerinde kullanımın işareti kabul ediliyor. Sürücü halısında topuk bölgesinde delikler varsa araç günlük kullanılmış demek. Japonların ifadesiyle:
"Ayağın izi, kilometreden daha az yalan söyler."
SESSİZLİK TESTİ
Son aşamada alıcı araca oturuyor, kapıları kapatıyor ve 30 saniye boyunca hiçbir hareket etmeden dinliyor. Gıcırtı, tınlama, boşluk sesi gibi işaretler varsa araç eleniyor. Kabinin tamamen sessiz olması ise aracın değerinin korunmuş olduğunun göstergesi sayılıyor.